Az ingolstadti Auto Union gyárban 1949-ben kezdték meg a DKW Schnnellaster nevű teherautó gyártását, az ötvenes évek közepétől a kétütemű erőforrás helyet akár villanymotorral is lehetett kérni a járművet – azonban nem lett túlságosan népszerű ez a változat, alig 100 darabot készítettek belőle hét év leforgása alatt. Néhányat áramszolgáltató cégek vásároltak meg, de a legtöbb a Keleti-Fríz szigeteken szolgált, ahol be voltak tiltva a belső égésű motorral hajtott járművek.

A kor és a sós tengeri levegő nem tett jót a DKW Schnellaster Elektro-Wagenekkel, ma csak kettőnek a létezéséről tudni. Az egyiket egy rajongó fedezte fel, de az annyira menthetetlenül porrá volt rohadva, hogy annak mintájára és a használható alkatrészek segítségével egy benzines modellből készítették el az elektro-kocsit, a másiknak a felújításával pedig most végzett az Audi gyár.

Több éves munka eredményét láthatjuk a képeken, a legnagyobb feladat a karosszéria helyreállítása, vagy inkább újraépítése volt. Ez az 1956-ban gyártott példány Wangerooge szigetén töltötte életét, ahonnan aztán az Audi Tradition megvásárolta. Lényegében több az újragyártott lemez a karosszériában, mint a gyári eredeti, de hát a világon egyedüli autóról beszélünk. A technikát is felújították, nemrég a TÜV is áldását adta a járműre, úgyhogy azt egy fényképezés erejéig visszaszállították korábbi szolgálati helyére.

A DKW Schnellaster Elektro-Wagen mozgatásáról egy 7 LE teljesítményű villanymotor gondoskodik, a kezelés furcsasága, hogy kézzel gyorsít a sofőr, az egyedüli pedál a féké. Az energiaellátásról a karosszéria oldalában kialakított dobozokban elhelyezett ólomsavas akkumulátor-telepek gondoskodnak, a 80 V-os feszültségű, összesen 200 Ah kapacitású telep egy feltöltéssel legfeljebb 80 km-es hatótávolságot tett lehetővé, a hosszas nekifutással elérhető csúcssebesség 40 km/h. Az Audi a különlegessége miatt döntött az autó felújítása mellett, no és a jövőben várható akkumulátoros-elektromos e-tron modellek történetét is szeretnék szemléltetni ezzel az egyedülálló teherautóval.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!