Bátor lépésre szánta el magát azzal a Ford, hogy a tömegcsökkentés érdekében az új F-150-es pickup esetén alumínium karosszériára váltott. Persze a vásárlók némi megtakarítást éreznek majd az alacsonyabb fogyasztás miatt, de a magasabb biztosítási díjakkal kell számolniuk.

Az előrejelzések szerint legalább 10 százalékkal emelkednek majd az autó biztosítási díjai, de ennél magasabb összegek se elképzelhetetlenek. A problémát az jelenti, hogy az Egyesült Államokban működő mintegy 30 000 független karosszériajavítónak kevesebb, mint 10 százaléka rendelkezik az alumínium javításához szükséges eszközökkel-technológiával, és sok esetben a márkaszervizek is ilyenhez hordják javításra a karambolos autókat. A Ford szerint a vásárlók 90 százaléka 2 órán belül képes lesz eljutni egy javítóműhelyhez. A gyár 2009-ben kezdte meg a munkát az új haszonjárművön, ezen belül is 18 hónapot szánt az anyagválasztásra, az alumínium melletti döntésben benne volt az is, hogy szerintük ez lényegében nem jelent majd hátrányt javíttatás szempontjából. Ebben az is benne van, hogy az acélnál vastagabbak az alumínium-karosszériaelemek, így szerintük jobban ellenállnak az apróbb sérüléseknek. Az elemzők szerint mintegy 10 éves átmeneti időszakkal kell számolni, ennyi kell ahhoz, hogy az alumínium javítási technológia általánossá váljon az Egyesült Államokban, és ekkor visszaállhatnak a normális szintre a biztosítási díjak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!