A dohai Texasi A&E Egyetem diákjai voltak felelősek az itt látható autónak nevezett tárgy megalkotásáért, a formatervet a 27 éves Abdul Wahab Ziaullah követte el, a tervekre rábólintott az egészet finanszírozó Ali Bin Ali Group is, majd megépítették az Elibriea prototípusát.

Ahhoz képest, hogy Katar büszkeségének tartják az autót, úgy tűnik, nem sikerült rendesen megépíteni, a forma ízlés kérdése, és az arab milliárdosok döntenek majd a sikerről, de például nem ártott volna a hátsó tengelyt mondjuk a kerékkivágás közepére helyezni – a számítógépes grafikákon is látszik, hogy nincs a helyén a tengely, a kész autón szembeötlő a dolog.

Aki képes túltenni magát a formán, az egy, legalábbis papíron versenyképes műszaki tudású konstrukcióval szembesül: a karosszériát karbonból sütötték, a GM-től származó V6-os motor teljesítményét 525 lóerőre növelték, és ez mind a négy kereket hajtja, a felfüggesztés körben független. Nem véletlen, hogy kitartottak a mindössze hathengeres erőforrásnál, hiszen ezzel sikerült 1 tonna alatt tartani a saját tömeget.

A fejlesztőcsapat egyébként máris a második prototípuson dolgozik, ami Equvallas névre hallgat, és ha minden igaz, már sorozatgyártásra alkalmas autó lesz 800 lóerő teljesítményű, GM-től származó motorral. Erre márciustól vesznek fel megrendeléseket, és decemberben szállítják le a hivatalos weboldal szerint az első példányt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!