Az 1001 éjszaka rémálma: szuperautó Katarból

2016. január 29. (péntek)

Egyetemi projekt eredménye az Elibriea elnevezésű szuperautó-tanulmány, amelyet sorozatban is akarnak gyártani.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A dohai Texasi A&E Egyetem diákjai voltak felelősek az itt látható autónak nevezett tárgy megalkotásáért, a formatervet a 27 éves Abdul Wahab Ziaullah követte el, a tervekre rábólintott az egészet finanszírozó Ali Bin Ali Group is, majd megépítették az Elibriea prototípusát.


Ahhoz képest, hogy Katar büszkeségének tartják az autót, úgy tűnik, nem sikerült rendesen megépíteni, a forma ízlés kérdése, és az arab milliárdosok döntenek majd a sikerről, de például nem ártott volna a hátsó tengelyt mondjuk a kerékkivágás közepére helyezni – a számítógépes grafikákon is látszik, hogy nincs a helyén a tengely, a kész autón szembeötlő a dolog.

Aki képes túltenni magát a formán, az egy, legalábbis papíron versenyképes műszaki tudású konstrukcióval szembesül: a karosszériát karbonból sütötték, a GM-től származó V6-os motor teljesítményét 525 lóerőre növelték, és ez mind a négy kereket hajtja, a felfüggesztés körben független. Nem véletlen, hogy kitartottak a mindössze hathengeres erőforrásnál, hiszen ezzel sikerült 1 tonna alatt tartani a saját tömeget.

A fejlesztőcsapat egyébként máris a második prototípuson dolgozik, ami Equvallas névre hallgat, és ha minden igaz, már sorozatgyártásra alkalmas autó lesz 800 lóerő teljesítményű, GM-től származó motorral. Erre márciustól vesznek fel megrendeléseket, és decemberben szállítják le a hivatalos weboldal szerint az első példányt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Az 1001 éjszaka rémálma: szuperautó Katarból

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér