A német Bordgward autómárka feltámasztását kínai segítséggel kezdték meg a jogtulajdonosok, azonban a BAIC konszern tulajdonában lévő Foton márka most megszabadult 67%-os tulajdonrészétől. A vevő a kínai városokban autómegosztó-szolgáltatást üzemeltető UCAR csoport, amely 580 millió dollárnak megfelelő összeget fizetett a részvénycsomagért.

Elemzők szerint a legfőbb oka a Foton kiszállásának a projektből, hogy a lassuló kínai autópiac miatt a meglévő üzletre kell koncentrálnia, és az se segít, hogy nagyon nem a terveknek megfelelően halad a márka feltámasztása. Németországban csak ötven autót tudtak értékesíteni a nagy teljesítményű benzinmotorral szerelt szabadidő-autókból, Kínában is erős visszaesést produkált a márka, az idei első három negyedévben eladott 26 746 példány 19,4%-os visszaesés 2017 első három negyedévéhez képest, miközben a Borgward félmilliós gyártókapacitásra szerződött le. Hiányoznak a kínálatból az újenergiás – plug-in hibrid és elektromos – modellek, ezen felül Kínában a legtöbben nem akarnak számukra ismeretlen márkájú luxusautót venni olyan áron, amiért az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz méri termékeit.

A UCAR várhatóan saját flottáját tölti majd fel a Borgward BX5, BX7 típusokkal, amelyet továbbra is a Foton fog gyártani, azonban most megbízott partnerként, várhatóan felgyorsítják majd az elektromos modellek piacra dobását.