A rajongók kérésére készítette el az egyébként négyhengeres turbómotorokkal szerelt 718-as sorozat csúcsváltozatát nagy lökettérfogatú szívómotorral és hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval, kiviteltől függően 400 (718 Boxster GTS 4.0, 718 Cayman GTS 4.0) vagy 420 (718 Spyder, 718 Cayman GT4) lóerős teljesítménnyel. Azonban időközben felmerült az igény az automatikus váltóval szerelt kivitelre is, amelyet most elégítettek ki a Porsche mérnökei.

A puszta számok alapján a PDK-váltós kivitel áll nyerésre, hiszen a 0-100 km/óra gyorsulás 5 tizeddel hamarabb, 3,9 másodperc alatt megvan, a 0-200 km/óra gyorsulásnál már „csak” 4 tizedre olvad az előny, ez 13,4 másodpercig tart. A 400 lóerős GTS változatokban egyformán 4 tized az előnye az automatának, tehát 4,0 illetve 13,7 másodpercig tart a 0-100 km/óra és 0-200 km/óra sprint. Amíg a kézi kapcsolású váltónál a hátsó differenciálzár 22-27%-os zárást biztosít, a PDK-váltónál ugyanez 30-37%.