Statisztikailag nem kimutatható az akkumulátoros-elektromos autók jelenléte az orosz piacon, nem éri el az ezret a forgalomban lévő járművek száma, az olcsó üzemanyag miatt még a dízelek se voltak képesek nagyobb hódításra. A Lada még 2013-ban készített 100 darab villanymotoros El Ladát a Kalina alapján, de töltőhálózat híján felhagytak a projekttel.

Három éve 100 darab El Ladát készítettek, de töltő-infrastruktúra híján leálltak a projekttel Három éve 100 darab El Ladát készítettek, de töltő-infrastruktúra híján leálltak a projekttel

Itt jön a képbe az állami tulajdonban lévő rjazanyi gépgyár (GRPZ), amely három évvel ezelőtt kezdte meg a kifejezetten az El Ladához készített töltőoszlop fejlesztését, aminek most indult a sorozatgyártása. A gyorstöltő ára telepítéssel együtt 300-500 ezer rubel (1,25-2,1 millió Ft), ami mintegy fele a hasonló tudású külföldi termékeknek. Első körben Szocsiban telepítenek majd rögtön 60 darabot, amelyekkel próbaüzemet indítanak, az itt szerzett tapasztalatokat is felhasználják majd a nagyobb városokban létrehozandó hálózatokhoz. Az, hogy utóbbi mikor következik be, még nem ismert, csak annyi: igazán majd az európai CCS és a japán CHAdeMO villámtöltési eljárásokat támogató második generációs töltőoszloppal akarják majd azokat megvalósítani. Azt is kiemelték, hogy a GRPZ által fejlesztett elektromos töltőoszlopokat a szélsőséges orosz időjárásra is felkészítették, azaz szibériai hidegben is gond nélkül képesek kiszolgálni majd az autókat.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!