A „Peking to Paris Challenge 2016” indulói 1975 előtt gyártott veterán autócsodákkal teszik meg a közel tizennégyezer kilométeres távot.

Sok csodálatos és egyedülálló autóverseny van a világon, amely embert és gépet egyaránt próbára tesz. A Peking és Párizs között zajló viadal azonban kiemelkedik valamennyi túraverseny közül: ez az egyik legnagyobb feladatot és kihívást tartogató verseny az egész világon. A szabályok szerint csak 1975 előtt gyártott autókkal lehet rajthoz állni, de van külön kategóriája a II. világháború előtt gyártott autócsodáknak is.

Fotó: Czímer Tamás Fotó: Czímer Tamás

Idén hatodszor álltak rajthoz a versenyzők Pekingben, hogy Kínát, Mongóliát, Oroszországot, Fehéroroszországot, Lengyelországot, Szlovákiát, Magyarországot, Szlovéniát, Olaszországot, Svájcot és Franciaországot érintve megtegyék a közel tizennégyezer kilométeres távot. A versenyre több mint száz páros nevezett olyan autócsodákkal, mint például az 1915-ben készült két American La France vagy a 1917-es La France Tourer Speedster, melyeket egyaránt 14 500 köbcentiméteres motor hajt. Ezek mellett számtalan Bentley, Chevrolet, Rolls Royce, Lancia és BMW is felvonult.

Mivel a táv nagy részén nem hogy autópálya, hanem épített vagy murvás út sincs, nem a sportautók a legalkalmasabbak e hosszú út megtételére. A résztvevők dolgát a változatos útviszonyok mellett az is jelentősen nehezíti, hogy minden felszerelést – ponyva, ruhák, szerszámok – magukkal kell vinniük a kocsikban a verseny teljes ideje alatt.

A naponta megtett szakaszok hossza 180 és 668 km közé esik, és ezek közül kettő is érinti Magyarországot: a résztvevők Július 9-én teljesítették a Kassa – Budapest, majd 11-én a Budapest – Maribor távot.

A két szakasz között július 10-én, vasárnap Budapesten pihentek a versenyzők és autóik, melyeket a Felvonulási téren lehet majd megcsodálni, előbb azonban Gyöngyös Fő terén is tettek egy rövid pihenőt. De nem csak álló helyzetben lehetett megtekinteni a különleges járműveket, hanem július 9-én a Mátrában is, ahol két zárt szakaszt teljesítenek a versenyzők: a Parádsasvár – Szuha üdülőtelep és a Mátraalmás – Mogyorós orom útvonalon vonult el a mezőny.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!