A jelenlegi klasszikus eleganciánál sokkal agresszívebb megjelenést képzelnek a Hongqi, azaz Vörös Zászló autógyár formatervezői új generációs autóiknak, közös jellemzőjük lesz a hatalmas méretű, egymás mellett sűrűn sorakozó pengékre emlékeztető hűtőrács, azonban amíg az egyik egy sportlimuzin (b), a másik egy szabadidő-autó (S).

Nem új fejlesztésű autókról beszélhetünk, hanem a céggel baráti viszonyt ápoló VW-konszern által hamarosan elbúcsúztatott (jönnek az MLB evo padlólemezre épülő utódok) Audi Q5-öst és A6-ost csomagolták új ruhába. Ennek megfelelően a sorozatgyártásra is legalább addig kell várni, amíg az Audi felhagy az előbbi típusok gyártásával, a szerszámokat leszerelik, majd azokat átszállítják a Hongqi üzemébe.

A Concept B esetén nem igazán tudták eldönteni, mi is legyen a végeredmény, így került felettébb sportos megjelenésű első lökhárító a kocsi orrára, az utastérbe meg a sofőrös limuzinokra jellemző, két foteles hátsó üléssor. Utóbbi igazi különlegességgel is szolgál, hiszen a két ülés közötti könyöklőben olyan mélyedéseket alakítottak ki, ahol biztonságosan utazhat a kifejezetten de készített porcelán teáskészlet, állítólag nem kell attól félni, hogy kilöttyen a forró ital – ha mégis, annak a sofőr látja kárát…

A műszerfalnál valamiért túlzásokba estek a monitorok terén, nem csak a műszereket és a középkonzolokat helyettesítették kijelzőkkel, de az utas elé, illetve a kormány közepére – légzsák helyett – is került egy-egy LCD.

A Concept S nevű szabadidő-alatt egy Q5-ös rejtőzik, de ennél már nem olyan fantáziadús a műszerfal, egyszerűen csak bekeretezték a téglalap alakú monitorokat. Ennél úgy akartak nagyot alkotni az utastérben, hogy teljesen előredönthető első üléseket készítettek – még a sofőr helyét is fel lehet áldozni annak érdekében, hogy kényelmesebben üljön a hátsó utas. Apró szépséghiba, hogy a támlákon lévő monitor tartóját úgy alakították ki, hogy csak akkor látható a kijelző, ha teljesen előre van billentve az ülés.

Jelen esetben is drágakő-szerűen világítanak a teljesen LED-es fényszórók, a hátsó lámpák szélesek és laposak, vaskos krómcsík köti össze őket. A kerékjáratokban hatalmas, 22 colos felniket helyeztek el, amelyekre a méretű Pirelli abroncsokat szereltek. A jelenlegi állás szerint leghamarabb két, de inkább három év múlva találkozhatnak majd a kínai polgárok ezekkel az autókkal.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!