Átengedte a fénysorompó az autóst, mégis jött a vonat

2012. szeptember 7. (péntek) Harsányi Miklós/sonline.hu
Izgalmas pillanatokat élt át egyik olvasónk a sántosi vasúti átjárónál: az ijedtségen kívül szerencsére nem történt nagyobb baj.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

– Sántos felé mentem gépkocsimmal a Kaposvár-Dombóvár közötti főút körforgalmától – idézte fel minapi kalandját olvasónk. – A vasúti átjáró jelzőfénye fehéren villogott, ezért áthajtottam a síneken. Akkor hallottam, hogy a vonat fülsértően "dudál", alig ötven méterre lehetett tőlem. Biztosan tudta a mozdonyvezető is, hogy gond van, mert szinte lépésben közlekedett. A túloldalon az autók meg is álltak, ott látni lehetett a közeledő szerelvényt, de ahonnét én jöttem, erdősáv takarja. Miért villogott fehérrel a jelző? Ilyenkor miért nem vált üzemmódon kívülire, hogy a sofőr óvatosabban keljen át a síneken?


A MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága lapunkat úgy tájékoztatta: a 66-os közút és a vasút kereszteződését fény és félsorompóval biztosítják. A sorompó berendezés augusztus 27-én délután 17 óra 8 perckor meghibásodott: miután elhaladt egy vasúti gép, nem nyílt fel, zárva maradt. A hibáról automatikus értesítés érkezett a közeli vasútállomásra.

– Ahogy annak ilyenkor történnie kell, a fénysorompó mindkét irányba elsötétült – tudtuk meg. – A hidraulikus félsorompó ilyen esetben sötét fényjelző mellett lassú felnyitással felső nyitott helyzetbe kerül. Ebben az esetben is így történt. A sorompó hibáról a taszári állomásról délután fél hatkor induló tehervonat vezetőjét értesítették. A vasúttársaság szerint a vonatkürtölés emiatt volt. Ilyenkor a szerelvény – hangjelzéssel – óránként legfeljebb 15 kilométerrel közelítheti meg az átjárót. A közút felé ebben az időszakban mindkét irányban sötét volt a jelző, azaz stop táblaként funkcionált, hívta fel nyomatékosan a figyelmet a MÁV munkatársa. Tehát gépjárművel, gyalog, kerékpárral meg kell állni ilyen esetben, s csak a biztonságos továbbhaladásról meggyőződve lehet elindulni.

– A vasúttársaság megvizsgálta a biztosítóberendezést – tájékoztatott a kommunikációs osztály. – Működésének minden másodpercéről automatikusan regisztrálják az adatokat, s határozottan kijelenthető: a fényjelző az említett esetben sötét volt mindkét irányba.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Átengedte a fénysorompó az autóst, mégis jött a vonat

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 1 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 1. kiruzs 2012. szeptember 9. 10:58

    A fehér jelzés a vasúti fénysorompónál nem egyenlő ( azonos ) a szabad jelzéssel!!! Az azt jelenti, hogy működik a fénysorompó! Lehet egy Kresz felelevenítés nem ártana a kedves autó sofőrjének!

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Átengedte a fénysorompó az autóst, mégis jött a vonat


    A fehér jelzés a vasúti fénysorompónál nem egyenlő ( azonos ) a szabad jelzéssel!!! Az azt jelenti, hogy működik a fénysorompó! Lehet egy Kresz felelevenítés nem ártana a kedves autó sofőrjének!

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/19-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Peugeot 508, Lexus NX 300h, Volkswagen Touareg
  • Teszt: Jaguar XF 2.2D
  • HASZONJÁRMŰ-MELLÉKLET: Volkswagen Amarok-túra: Montenegro–Albánia, Teszt: Peugeot Boxer, Ford Transit Jumbo, Renault Master, Mercedes-Benz V 250 BlueTec, Landini 7-215
  • Tuning: Brabus Mercedes-Benz Sprinter

Időjárás

Budapest

közepesen felhős
11 °C
2 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?