Aszfaltozás – miközben a forgalom halad

2012. július 30. (hétfő)

Reptében, bocsánat, forgalom közben képes újraaszfaltozni az utat a svéd szerkezet. Kár, hogy csak ötlet.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Nem valószínű, hogy valaha is megvalósul, de a svéd Umeâ Institute of Design végzős hallgatója, bizonyos Gosha Galitsky ötlete forradalmasíthatná az útjavítást. A Red Carpet nevű szerkezet lényege, hogy miközben az leteríti az új kopóréteget, az autók egyszerűen áthajthatnak rajta, azaz csak némi forgalomlassítást jelent, nem kell miatta lezárni az utakat.


A szerkezet felépítése olyan, hogy elöl ledarálja a régi kopóréteget, amelyet középen kiegészít új kötőanyaggal és szükség szerint kaviccsal, majd lefekteti azt saját maga alá. Egészen pontosan a gumi lánctalpak mögé.

 

Nagyon lassan halad az úton a szerkezet, így a mire a leterített új réteg kiér a hátsó rámpa mögül, már károsodás nélkül ráhajthatnak a személyautók. Ez az egyedüli hátulütője a Red Carpetnek, azaz a rámpa csak 2 méter széles, kisteherautók, de némely szabadidő-autónak is meggyűlik vele a baja. Pozitív azonban, hogy az összes normál autóval rendelkező ember úgy érezheti majd magát, mint Michael Knight, aki minden egyes részben legalább egyszer felhajtott a mozgó kamion rámpájára.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Aszfaltozás – miközben a forgalom halad

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 1 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 1. Ernőcske 2012. július 30. 11:13

    Az ötlet nem újkeletű, egy, a 80-as évek első felében megjelent technikával foglalkozott újságban (a lap nevére már sajnos nem emlékszem) terveztek olyan vasúti szerelvényt, ahol elvileg a mozdony és a hozzá kapcsolt vagonok a tetejükön hordoztak volna olyan sínszerelvénynt, hogy egyvágányú sínpályán a szemben jövő ellenvonat a szóban forgó szerelvény tetején tudott volna áthaladni. Szerencsére ez nem valósult meg, de visszatérve az autókhoz, olyan, hogy valaki felugrat egy másik mozgó járműre, csak a Knight Rider című holliwood-i sorozatban fordult elő, lehet, hogy néhány nagyon profi sofőr ezt meg tudná tenni, de ne felejtsük el, hogy a vezetők nagy része erre képtelen lenne. Ilyenkor jönne a sok baleset, és a forgalmi dugó. Kell ez?

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Aszfaltozás – miközben a forgalom halad


    Az ötlet nem újkeletű, egy, a 80-as évek első felében megjelent technikával foglalkozott újságban (a lap nevére már sajnos nem emlékszem) terveztek olyan vasúti szerelvényt, ahol elvileg a mozdony és a hozzá kapcsolt vagonok a tetejükön hordoztak volna olyan sínszerelvénynt, hogy egyvágányú sínpályán a szemben jövő ellenvonat a szóban forgó szerelvény tetején tudott volna áthaladni. Szerencsére ez nem valósult meg, de visszatérve az autókhoz, olyan, hogy valaki felugrat egy másik mozgó járműre, csak a Knight Rider című holliwood-i sorozatban fordult elő, lehet, hogy néhány nagyon profi sofőr ezt meg tudná tenni, de ne felejtsük el, hogy a vezetők nagy része erre képtelen lenne. Ilyenkor jönne a sok baleset, és a forgalmi dugó. Kell ez?

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/21-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: BMW 218i Active Tourer, Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 All Mode 4x4, Nissan Qashqai 1.5 dCi
  • Vezettük: ©koda Fabia, Ford Mondeo, Mercedes B-osztály
  • Bemutató: Autótechnika és Automotive Hungary szakkiállítás, Renault Espace, a Milánói Motorkiállítás újdonságai
  • Tanácsadó: téli abroncsok

Időjárás

Budapest

erősen felhős
6 °C
1 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?