A Lexus soha nem csinált titkot abból, hogy legnagyobb szabadidőjárművei – az Európában nem forgalmazott LX és GX modellek – a világ legkiválóbb terepjáró-párosának: a bolygó számos táján nagy népszerűségnek örvendő Toyota Land Cruisernek, illetve az európai vásárlók számára ismerősebb Land Cruiser 90-esnek az alapjára épülnek. Azonban a vásárlók egy része hajlamos megfeledkezni az autók kiemelkedő terepképességeiről, ezt kívánja megváltoztatni a Lexus a GXOR (GX Off-Road) tanulmány bemutatásával.

Az ihletet a világszerte egyre népszerűbb overlanding (tereptúrázás) műfajából nyerték. Az emelt hasmagasságú futóművet az Icon szállította, a 18 colos Lexus F Sport felnikre bütykös terepabroncsokat szereltek. Ha annyira eldurvul a terep, hogy ezekkel sem érünk célhoz, a masszív tetőcsomagtartó-kereten elhelyezett Maxtrax mentődeszkák és a módosított első lökhárítóba süllyesztett, rejtett Warn csörlő segíthet a helyzeten – de ha még ez sem elég, nagyteljesítményű rádión keresztül hívhatunk segítséget. A küszöböket és a teljes fenéklemezt masszív ütésvédelemmel látták el, így sziklás terepen sem jön zavarba az autó, ha pedig vízen kell átgázolnunk, megnyugtató a tudat, hogy a hatalmas V8-as benzinmotor a szélvédőkeret magasságáig felhozott sznorkelen keresztül szívja a levegőt.

Minden adott tehát ahhoz, hogy célhoz érjünk – arról pedig, hogy ott jól érezzük magunkat, a Patriot Campers speciális offroad-utánfutója gondoskodik. Ez egyetlen gombnyomásra kinyitja keménytetejét, majd nem egészen egy perc alatt automatikusan kicsomagol és felállít egy tágas sátrat: nincs más dolgunk, mint kihajtogatni a franciaágy méretű matracot, és a kényelmes létrán fellépkedve bekucorodni a glamping-kuckóba. Az utánfutó saját, napelemről töltött akkumulátorral, dízelüzemű vízmelegítővel (amely a sátor fűtéséről is gondoskodik) és komplett, jól felszerelt konyhával is rendelkezik; utóbbi fölé sátortetőt feszíthetünk ki, így akár szakadó esőben is főzhetünk.

Akkor sem maradunk egyébként hűtött enni- és innivaló nélkül, ha a tábort elhagyva kalandozásra indulunk a Lexus GXOR-rel, hiszen a csomagtartójában kialakított, speciális tárolórendszernek egy hűtőszekrény is része. Habár ezzel csorbult a GX legendásan gigantikus csomagtér-kapacitása, az utánfutó erre is megoldást nyújt: különböző rekeszeiben mintegy 2000 liternyi csomagot helyezhetünk el. A Lexus GXOR egyetlen hátránya, hogy egyelőre csupán tanulmány. Csodálkoznánk azonban, ha legalábbis a Lexus márkakereskedői nem csapnának le az ötletre, és ne kínálnának már a közeljövőben az itt bemutatotthoz nagyon hasonló, utólag beépíthető-felszerelhető offroad csomagot a márka népszerű luxusterepjárójához.