Alapvetően formatervezéssel foglalkozik majd a Mercedes most megnyitott pekingi fejlesztőközpontja, az ünnepélyes alkalomra a G-Code elnevezésű tanulmánnyal emlékeznek meg a németek. Tudományos-fantasztikus alkotásokba illő műszaki megoldásokról beszélnek.

Tüzelőanyagcella generálja az áramot a G-Code orrában, a hajtásról a hátsó kerékre szerelt elektromotor gondoskodik, a kettő közötti drótot pedig „virtuális kardántengelynek” nevezték el. Olyan speciális burkolatot kapott a karosszéria, amely a sajtóanyag szerint két módon képes áramot termelni: egyfelől a nap energiát, másfelől a menetszél súrlódását is képes hasznosítani. A Multivoltaik Silver” fantázianevű fényezés által termelt árammal nem közvetlenül a lítium-ion akkumulátort töltik, hanem a fedélzeti hidrogén-generátort működtetik, amelyből aztán a tüzelőanyagcella csinál áramot.

A karosszéria kicsi, bőven a GLA alatt helyezkedik el a G-Code, és igen feltűnő. No nem első pillantásra, hiszen csak pöttömnyi, szürke szabadidő-autót látunk, de a hűtőrács helyén egy hatalmas monitort helyeztek el, amelyen menet közben animált grafika látható. Az utastérbe egymásba szembe nyíló ajtókon át lehet bejutni, itt a legnagyobb újdonság, hogy gyújtáskulcs vagy jeladó helyett az okostelefont kell  megfelelő helyre csatlakoztatni ahhoz, hogy menetkész állapotba kerüljön (gyújtás ráadás, ülés, kormány és pedálok automatikus beállítása a telefonban tárolt pozícióba).

Az autó a fáradtságfigyelő érzékelőt használva folyamatosan figyeli, mennyire jól érzi magát a sofőr, automatikusan aktiválja az ülés masszázsfunkcióját, a hűtést/fűtést, de arra is képes, hogy a tüzelőanyagcellában a hidrogéntermelés melléktermékeként keletkező tiszta oxigént közvetlen az utastérbe vezesse, ezzel is serkentve a sofőrt. Mielőtt még bárki beleélné magát abba, hogy pár éven belül egy, a Mercedes G-Code-hoz hasonló autót tud majd vásárolni, a németek egyértelműen kijelentették, hogy ez nem egy sorozatgyártású típus előfutára, pusztán a meglévő ötleteket foglalja össze.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!