First Edition felszereltséget kapott ez az Evoque. Fotó: Lővei Gergely

Nyolc évvel ezelőtti megjelenésekor a Range Rover Evoque újradefiniálta a prémium kompakt szabadidő-autók mezőnyét, és 772 096 darabos eladásaival a márka népszerűsítéséért is sokat tett. A második generációnál szintet léptek, egészen pontosan az egy kategóriával nagyobb méretű Velart közelítették meg a keresztmotoros kompakt modellel.

Magyarul beszél a menü már ebben a kézzel összerakott példányban is, látványos a kialakítás

Ugyanaz a két modellstílusa, a süllyesztett kilincsek mellett a csíkszerű fényszórók is megszólalásig hasonlítanak. Szerencsére a szalonban egymás mellett állt a két autó, így könnyen észre lehet venni az eltéréseket: a Velar kicsit nyúlánkabb, magasabb a hűtőrácsa – három kontra hat sor díszcsík –, az R Dynamic csomaggal (a First Edition része) rendelkező Evoque prototípus pedig sportosabb, amiből a 21 colos felnik is kiveszik a részüket. A beltérnél már nehezebb különbséget találni, hiszen ugyanaz a kormánykerék, ugyanaz az érintőképernyővel kiváltott középkonzol van mindkét modellben.

Az ajtózsebek környékén még nem a végleges műanyagot kapta a prototípus

Alapvető különbség a motor beépítési iránya, az Evoque az új, keresztmotoros padlót használja, aminél már kezdettől fogva számoltak az újenergiás hajtásokkal az automatikus váltóhoz és/vagy összkerékhajtáshoz alapáron járó lágy-hibrid hajtás 48V-os akkumulátorának, és az egy év múlva érkező zöld rendszámos plug-in hibrid változatnál is csak kicsit csökken majd a hátsó lábtér mérete. Az MHEV rendszer guruláskor már 12 km/órás tempónál lelövi a motort a rendszer, ami a fékenergia fokozott visszatermelésével majd annak indítógenerátoron keresztüli visszatáplálásával akár 6%-os fogyasztás-megtakarítást ígér.

Nincs pótkerék, de a padló aljának bemélyítése arra utal, hogy van neki hely

A Land Rover hazai forgalmazója úgy számol, márciusban érkeznek az első ügyfélautók (a Brexit függvényében…), 2019-ben 80 autó jut hazánknak, az indulóár pedig 21,1 millió Ft lesz – ezért a pénzért az elsőkerékhajtású, kézi váltós alapmodellt adják. Szokás szerint First Edition változat is kérhető lesz a gyártásindítástól számított 12 hónapon keresztül, a megszokott extrák mellett a második generációs Range Rover Evoque esetén még annyival egészül ki a csomag, hogy a Nolita Grey fantázianevű szürke árnyalat csak ehhez a modellhez lesz választható.

A hátsó lámpa körül mindössze 1 mm-es az illesztési hézag