Megváltoztak a Toyota Yaris kisautó arányai, amíg a hossz kvázi maradt (-5 mm), addig a magasság 40 mm-rel csökkent, a szélesség 50 mm-rel növekedett, a tengelytávolság is 5 centit gyarapodott. Nem kell félni a tető lejjebb kerülésétől, az ülőlapokat is ennyivel süllyesztették le, így változatlan fejtér mellett hosszában és széltében több helyre számíthatnak az utasok.

Megjelenés tekintetében is új utakon jár a típus, ahhoz már hozzászokhattunk, hogy egyre vadabbak lettek a generációváltások/frissítések során a részletek; most nem aprózták el a dolgot, rögtön meghökkent az újdonság. Aztán egy kicsit jobban elmélyedve az új vonalvezetésben feltűnnek a máshonnan már ismerős elemek, épp csak ebben a kombinációban még nem láttuk őket. A rengeteg karaktervonal és lendületes ív rajzolása közben egyébként úgy tűnik, megfeledkeztek a kontrasztos tetőről, a C oszlopnál kurtán-furán ér véget a fekete fényezés.

Alacsonyabbra helyezik a műszerfal, a központi konzol szélesebb lett, a központi érintőképernyő kiemelt helyre került, hogy mindkét első utas könnyen elérje. A láthatóság javítása érdekében kisebb a kormánykerék, teljesen digitális a műszeregység, de abban három külön kis kijelző kap helyet; extraként fel-a-fejjel kijelző is elérhető lesz. Kategóriájának legbiztonságosabb autójának szánják az új Toyota Yarist, ennek megfelelően számos vezetési segéd is elérhető lesz majd, a Toyota Safety Sense csomagban távolságtartó tempomat is lesz. Újdonság még az első utasok közé berobbanó légzsák, amely oldalütközésnél akadályozza meg az első utasok egymáshoz csapódását.

Összesen háromféle motorral gyártják majd a Toyota Yarist, ezek elérhetősége piactól függően változik majd. Közös vonás a háromhengeres felépítés, az alap 1,0 literes mellett lesz még 1,5-ös szívómotor is, kézi kapcsolású vagy fokozatmentes váltóval.

Teljesen új hajtást kap a hibrid változat, a Dynamic Force motorcsalád tagja a 2,0 literes csonkításával létrejövő 1,5-ös háromhengeres 80 lóerős, összességében pedig 15%-os teljesítménynövekedést (115 LE) ígérnek a hibridnek alacsonyabb fogyasztás mellett – természetesen a legújabb, negyedik generációs e-CVT egységet kapja ez a modell. Japánban még elektromos összkerékhajtással (7 lóerős villanymotor a hátsó tengelyen) is elérhető lesz a típus.

Több oka is van annak, hogy már leleplezték a Toyota Yarist, egyfelől Japánban hamarosan beindul a forgalmazása, másfelől a januári Monte Carlo ralin is várhatóan már az új csomagolású versenyautóval áll rajthoz a Toyota WRC-istállója. A polgári ügyfeleknek egészen 2020 őszéig kell várnia a francia gyártásból származó új Yarisokra.