Haladunk a nagy orosz pusztaságban, meglehetősen eseménytelenül, még az előttünk haladó kisteherautó is megvárja a záróvonal végét, hogy megelőzze az utánfutót húzó Lada Nivát. És ekkor következik a lényeg.

Ahogy előttünk halad a meglehetősen nagy tömegű vontatmánnyal a terepjáró, azt látjuk, hogy először meglehetősen kicsi, majd egyre erősödő mértékben lengeni kezd az utánfutó. Ekkor két dolog jelenthet megmentést, a legújabb elektronikus menetstabilizálók ilyenkor a hátsó kerekek alig észrevehető egyenkénti fékezésével képesek egyenesbe hozni a vontatmányt, a másik, meg hogy padlógázt ad az ember és felgyorsít bőven 100 km/óra feletti tempóra – ez, mármint az a biztonsági tartalék, hogy tudjon gyorsítani a sofőr ilyen esetben az egyik oka annak, hogy 80 km/órára korlátozzák az utánfutós szerelvények megengedett sebességét. A Lada Niva sofőrje a legrosszabb reakciót választja, fékez. Nem is kell több az utánfutónak, megfordítja az autót és felborul – szerencsére nem rántja magával a vontatót. Így is nagy munka lehetett az utánfutó felállítása, majd a fűrészáru visszapakolása.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!