A Jaguar/Land Rover cég egyszerre többféle alternatív hajtást is bemutatott a Cenex Low Carbon Vehicle rendezvényen, amelyeket electric Drive Module, azaz eDM gyűjtőnéven nevez. Ez lényegében olyan villanymotorokat jelent, amelyeket bármilyen (kereszt- és hosszmotor) esetben a belső égésű motor és a váltó közé be lehet építeni, illetve teljesen elektromos hajtást is meg lehet vele valósítani.

Azt ígérik a fejlesztők, a ma piacon elérhető megoldásokhoz képest kétszer nagyobb teljesítményű villanymotorokat használnak, azt azonban még nem árulták el, hogy szerintük ez mikor lesz majd megvásárolható; addigra talán a vetélytársak is beérik majd őket. Három különböző alkalmazást meg is építettek részben vagy egészben. A Concept_e MHEV egy Range Rover Evoque-ból épített hibrid, amelynél egy prototípus-stádiumban lévő, háromhengeres, 90 LE csúcsteljesítményű dízelmotort és egy 20 lóerős villanymotort használnak, amelyek a 9 fokozatú automatikus váltóba hajtanak be; az egész autó elektromos rendszerét 48 V-os feszültségre állították át.

A Concept_e PHEV egy hálózatról is tölthető hibrid hajtású Range Rover Sport, amelynél egy 300 lóerő teljesítményű, prototípus-stádiumban lévő benzinmotort ötvöznek egy 204 lóerő teljesítményű villanymotorral, utóbbi energiaellátását egy lítium-ion telep biztosítja. Végül, de nem utolsó sorban a Concept_e BEV nem egy létező autó, hanem a cég új alumínium-térváza akkumulátoros-elektromos meghajtással. A lítium-ion akkumulátor ebben az esetben 70 kWh kapacitású, az első kerekeket egy 115 LE, a hátsókat egy 197 LE teljesítményű villanymotor hajtja.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!