A Brandalism nevű akció keretében a JCDecaux cég reklámfelületein cserélték ki aktivisták a fizetett hirdetéseket művészek által készített alkotásokra, amelyekkel a Párizsban zajló COP21 klímakonferenciára akarták felhívni a figyelmet. A rengeteg kipécézett nagyvállalat között ott van az USA-ban nemrég kipattant károsanyag-kibocsájtási botrány okán a Volkswagen is.

A járókelők nem biztos, hogy felismerik az álhirdetéseket. A Barnbrook fedőnevű alkotónak köszönhetjük a Volkswagen Passatot és Beetle-t bemutató álhirdetéseket, ahol az amerikai VW Passatot mutató fénykép fölött azt olvashatjuk, hogy “Sajnáljuk, hogy lebuktunk”, a Beetle kabriónál – ezt egy kicsit benézte az alkotó, mert előző generációs autót tett a poszterre – meg az a szlogen, hogy “Vezess tisztábban. Vagy csak tettesd”.

A városban egyébként 600 helyen cserélték le az igazi hirdetéseket a hamisokra, ami elég könnyen ment, hiszen egyszerű imbuszkulccsal nyithatók a szekrények, se lakat, se egyéb zár nem védi őket. Azért választották egyébként a JCDecaux cég portáljait az akcióhoz, mert ez a hirdetési cég hivatalos támogatója a COP21 konferenciának, ahogy a kifigurázott nagyvállalatok jó része is. A teljes galériát megtalálják a Brandalism weboldalán.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!