Álhibrid a Suzukitól

2012. augusztus 10. (péntek)

Japánban szeptemberben dobja piacra a Wagon R alapjára épülő mild-hybrid modelljét a Suzuki.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Nem teljes értékű hibrid rendszert valósított meg a Suzuki a Wagon R alapján, hanem saját állítása szerint mild-hybridet. A gyakorlatban inkább csak extra mértékű fékenergia-visszatáplálásról és extra akkumulátor-kapacitásról van szó.


Egyelőre csak egy japán nyelvű videó van a rendszer működéséről, sajtközlemény még nincs az Ene-Charge nevű változatról. Ez a név egyébként az Energy Charge angol kifejezés minimális megkurtításával jött létre, úgy tűnik, nem csak a technikával, de az agymunkával is spóroltak.

A Suzuki rájött arra, hogy nem muszáj rögtön elektromotorral rásegíteni a belső égésű motornak gyorsításkor, hasonló méretű megtakarítást lehet elérni, ha ilyenkor levesszük a válláról a terhelést. Mindezt úgy csinálják, hogy a generátor egyszerre tölti a 12V-os akkumulátort, és az utasülés alatt elhelyezett lítium-ion telepet, leginkább lassításkor. A fékenergia-visszatáplálással nyert energiát gyorsításkor a különböző elektromos fogyasztók hajtására használják, ami a világításon át mindenféle kényelmi extrára is kiterjed. Mindehhez új légkondicionálót is készítettek, ami Eco-Cool néven fut.

Ez a könnyítés már elég ahhoz, hogy a Wagon R Ene-Charge japán szabvány szerinti fogyasztása 3,5 l/100 legyen. Ennek eléréséhez ráadásul nem használtak semmi bonyolult megoldást, mindössze a lítium-ion akkumulátor az egyetlen új alkatrész az autóban, ami alapján visszafogott felárra számíthatunk. Pontos adatokat majd a modell hivatalos bejelentésekor kapunk. Egyelőre nem tudjuk, a nálunk gyártott autókba beépítik-e majd valamikor az Ene-Charge rendszert. Az európai szabványos fogyasztási cikluson is jelentős megtakarításokat lehet elérni vele, úgyhogy az esély megvan mondjuk egy Swift Ene-Charge elkészítésére.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!
Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Álhibrid a Suzukitól

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér