A Volkswagen-konszernen belül a Škoda márka kapta feladatul az indiai piac meghódítását, ennek érdekében egy dedikált, 250 főt foglalkoztató fejlesztőrészleget hoztak létre az országban, ahol a kifejezetten helyi igényekre szabott Kushaq nevű szabadidő-autót készítették el, az előzetes a tavaly bemutatott Vision In tanulmány volt.

Az alapot az MQB A0 építőkészlet dedikált változata jelenti, amelyet a helyi körülményekhez adaptáltak, a drága műszaki megoldásoktól megszabadultak, és például nem tesztelnek -40°C-os körülmények között, hiszen India nagy részén trópusi az éghajlat. A szériaváltozat majd márciusban debütál, addig is az első indiai újságírók lehetőséget kaptak az álcázott prototípusok kipróbálására, igaz, nem közölhetnek semmit sem a benyomásaikról, csak azt tudjuk, amit a gyár elárult.

A tengelytávolság 2651 mm, ami az indiai piacon kategóriaelső érték, összkerékhajtás híján kivasalták a padlót a második sor előtt. Kétféle motor közül lehet majd választani, az 1.0 TSI hatfokozatú kézi kapcsolású vagy automatikus váltóval lesz elérhető, az 1.5 TSI hatfokozatú kézi kapcsolású vagy hétfokozatú duplakuplungos váltóval lesz kérhető. Indiában egyedüliként kínál majd a kategóriában menetstabilizálót, hat légzsákot, Isofix rögzítési pontokat és abroncsnyomás-ellenőrző rendszert a Škoda Kushaq, amelynek exportját nem tervezik.