A kínai BYD gyárral karöltve készíti el a kifejezetten az ottani piacnak szánt elektromos autóját a Daimler, és ebből az alkalomból egy teljesen új autómárkát is alapít Denza néven. Annak ellenére elég nehezen megy a fejlesztés, hogy igazából nem is új autóról van szó.

Az alapot az Európában mér pár évvel ezelőtt nyugdíjazott szendvicspadló jelenti, annak is a legnagyobb – mifelénk a B-osztály alatt szolgált – változata. És a hajtás se új, hanem a BYD gyár e6-os típusában szolgáló elektromotor hajtja az első kerekeket, az akkumulátornak is csak a formáját módosították, hogy az elférjen a padlóban meglévő helyen. Annak ellenére, hogy csak legózásról van szó, már vagy három éve folyik a fejlesztés, és már legalább két éve készültek olyan kémfotók, amelyeken már a végleges karosszéria látható.

Kínában az erőteljes központi ösztönzések ellenére se akarnak az emberek elektromos autókat vásárolni, de úgy tűnik, a BYD és a Daimler inkább bevállalja az anyagi veszteséget, minthogy az autó és a korábban már bejelentett márka be se mutatkozzon. A 115 lóerős elektromotorral hajtott Denza saját tömege 2090 kg, csúcssebessége 150 km/óra, a hatótávolság nem ismert. A különböző adókedvezmények és támogatások után 240 000 jüan, azaz 8,65 millió Ft lesz az indulóár.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!