Erősen aston martinos az akkumulátoros Focus orra az új hűtőrács miatt Erősen aston martinos az akkumulátoros Focus orra az új hűtőrács miatt

Még két éven keresztül teszteli a Ford a Focus elektromos változatát, hiába a 2011-es Detroiti Autószalonon megtartott világpremier, az első példányokat csak 2013-ban szállítják le a vásárlóknak. A késlekedés oka még, hogy ennyi idő alatt is várhatóan rohamosan fejlődik az akkumulátor-technika, olcsóbb és nagyobb kapacitású telepek jelenhetnek meg ez idő alatt.

Új kinézetet készítettek a műszereket helyettesítő folyadékkristályos kijelzőnek Új kinézetet készítettek a műszereket helyettesítő folyadékkristályos kijelzőnek

Az Egyesült Államokban forgalmazott autókat a michigani Wayne városában található üzemben szerelik össze, az európai változatok gyártásának helyszínéről még nem született döntés. Annyi biztos, hogy csak az ötajtós változat készül majd elektromos hajtással, aminek a fedélzetén ott lesz a különleges igényekhez igazított MyFord Touch rendszer. Utóbbi segít töltőállomást találni, és képes egy megfelelő szoftverrel ellátott okostelefonnal kommunikálni.

Elöl a 136 lóerős elektromotor, hátul vannak a lítium-ion akkumulátorok Elöl a 136 lóerős elektromotor, hátul vannak a lítium-ion akkumulátorok

Az autó lítium-ion telepének teljes feltöltéséhez 240 V-os hálózat esetén 3-4 órára van szükség, az egyfokozatú váltóval ellátott autó végsebessége 136 km/h. Az utasok biztonságára hat légzsák vigyáz, a MyFord Touch-hoz kapcsolódóan 9 hangszórós hifi is van a fedélzeten, és egyedi, 15 küllős, 17 colos könnyűfém felniket is kap a Focus BEV.

Kívülről csak a felnik és a feliratok árulkodnak az elektromos hajtásról Kívülről csak a felnik és a feliratok árulkodnak az elektromos hajtásról