Nem sokkal a műszaki alapot biztosító Toyota Landcruiser 300-as után most megismerhetjük annak Lexus testvérét, egyelőre LX 600-asként és LX 500d-ként jelentették be a luxusterepjárót 3,5 literesV6-os biturbóval és 3,3 literes V6-os biturbó dízellel; a védjegyhivatali bejegyzés alapján lesz öntöltő hibrid modell is LX 750h néven, a Tundra pickupban bejelentett 443 LE/790 Nm rendszerteljesítményű hibrid hajtással. Amíg az észak-amerikai piacon csak videón mutatták meg az új luxusterepjárót, Oroszországban, Szaúd-Arábiában és az Egyesült Arab Emirátusokban igazi autókat mutattak meg a meghívott vendégeknek.

Az alapkivitel (Standard, Premium és Luxury felszereltség) mellett már F Sport változatot is kínálnak feketére fényezett, sűrű szövésű hűtőrácsbetéttel, 22 colos kovácsolt alufelnikkel, sportfutóművel, Torsen önzáró differenciálművel, jó fogású valódi bőrrel kárpitozott sportkormánnyal. Szintén új a piactól függően Ultra Luxury vagy Executive névre hallgató csúcsfelszereltség, ami kétszemélyes hátsó üléssort kap elektromos állítású fotelekkel, a jobb hátsó ülés gombnyomásra ággyá tud alakulni úgy, hogy az anyósülés előrecsúszik, a támla pedig 48°-os szögben hátradől. Van hátsó szórakoztató-rendszer, külön klímazóna és szellőzőnyílás a hátsó utasoknak, vezetéknélküli telefontöltő, masszázsfunkció, satöbbi. Japánban lesz egy Offroad nevű felszereltség is, feketekróm hűtőráccsal, zárható első-hátsó differenciálművel.

Ennél az autónál debütál az ujjnyom-olvasós motorindító gomb, ami új fegyver az autólopás ellen. Csupa kijelző a műszerfal, a középső-felső 12,3 colos képátlójú lényegében csak informál, alatta van egy 7 colos érintőképernyő a klíma és a terepprogramok vezérlésére, és a legújabb, hangvezérléssel is kezelhető digitális segéd is ott van a fedélzeten. Az új karosszéria merevebb a korábbinál, ami kevesebb vibrációt jelent, a tömegből lefaragtak két mázsát. A felfüggesztés elektronikus vezérlésű lengéscsillapítói a lágyabb rugókkal együtt kényelmesebb haladást tesznek lehetővé, és az acélrugós kivitelnél elérhető állítható karosszériamagasság a korábbinál gyorsabban működik, ki- és beszálláshoz is lesüllyeszti a felépítményt az autó.

A geometria nem változott az elődhöz képest (maradt a 2,85 méteres tengelytáv és a terepszögek), 44°-os oldaldőlést visel el az LX, 45°-os emelkedőn képes felmászni, a gázlómélység 70 cm – a kenés minden élethelyzetben biztosított. A körkamera-rendszer extra optikáival az autó előtti-alatti területet is láthatja a sofőr. A Multi-Terrain Select nevű elektronikus beavatkozók már nem csak terepfokozatban, de normál összkerékhajtásban is működnek. A benzinmotor a 3,5 literes V6-os biturbó 415 LE/650 Nm teljesítménnyel, a dízel 3,3 literes V6-os biturbó 299 LE/700 Nm teljesítménnyel, a váltó 10 fokozatú automatikus. A Lexus LX 2022 elején kerül az észak-amerikai és japán kereskedőkhöz, a Közel-Keleten és Kelet-Európában nem sokkal később indul a forgalmazás.