Akár 300 lóerős is lehet az Abarth 124 Spider

2016. március 2. (szerda)

Rögtön két változatban is bemutatkozott a Genfi Autószalonon a Fiat 124 Spider, leánykori nevén Mazda MX-5-ös – 170 vagy 300 lóerős turbómotort kap.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Az eredeti Fiat 124 Abarth grafikáját próbálták felidézni a modern kori változatnál a fekete színű motorháztetővel és a piros kiegészítőkkel, egyébként a manapság elterjed tuningfogásokat alkalmazták az átalakítás során.


Az 1,4 literes turbómotor teljesítményét 140-ről 170 lóerőre növelték, az első lökhárítón nagyobbak a szellőzőnyílások, mélyebbre nyúlik a küszöbborítás, a hátsó lökhárító alatt négy darab kipufogóvégződést látunk. A 17 colos felniken keresztül jól látható a Brembo fékrendszer, amelynek alumínium nyergeit pirosra fényezték.

A hatfokozatú, kézi kapcsolású vagy automatikus váltóval (szériában kapja a kormányon lévő váltófüleket) szerelt Fiat 124 Abarth 6,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s sebességre, 230 km/h a csúcssebesség. A vezetési élményt a Record Monza fantázianevű sportkipufogó és a mechanikus önzáró differenciálmű javítja, érdemes még azt is megemlíteni, hogy a hátsókerékhajtású roadster saját tömege mindössze 1060 kg.

És ez csak a bárki számára mintegy 40 000 eurós áron megvásárolható utcai változat, amelyet még tovább lehet fokozni. A Genfi Autószalonon kiállították az utcai autóval párhuzamosan fejlesztett raliautót is, amelynél például megszabadultak a vászontetőtől, ennek a helyét hadtop vette át, amely alatt maradt hely a bukókeretnek. A motortérbe a 1,8 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotort szerelnek, többféle programozás közül lehet választani a talajnak megfelelően, maximálisan 300 lóerő a teljesítmény. Hatfokozatú, szekvenciális váltó továbbítja a nyomatékot hátsó kerekek felé.

A FIA R-GT szabályzatának megfelelően építették fel a versenyautót, amely egyébként az SE139-es kódnéven fut, utóbbi a Sports Esperimental szavakra és arra utal, hogy ez az Abarth márka történetének 139. homologizált versenyautója. Nemsokára megkezdi majd a megrendelések gyűjtését a cég, a vásárlók a 2017-es szezonban állhatnak majd rajthoz autóikkal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Akár 300 lóerős is lehet az Abarth 124 Spider

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér