A Piaggio kínálatának hagyományos részét jelentik a szűk olasz városi utcákra szabott haszonjárművek, amelyek sorát a most bemutatott Porter NP6-ossal felfelé bővítik. Összesen 1400-féle változatban érhető el a pontederai gyárban készített teherautó, amelynél az elődhöz képest 30%-kal növelték meg a terhelhetőséget. A duplakerekes változat 2,8 tonnás megengedett össztömeggel rendelkezik, ami 1610 kg-os terhelhetőséget jelent, de a szimpla hátsó kerékkel rendelkező változat is 1275 kg-mal terhelhető.

A fülke hossza 25 centivel nőtt az elődhöz képest, 1,64 méteres szélességével karcsú maradt; a szimplakerekes változatnak ez a maximális szélessége. Gyárilag platós, dönthető platós és járóképes alvázas kivitelt kínálnak, a váltóra szerelt kihajtás (14 kW maximális teljesítmény) helyét módosították, így könnyebb ahhoz illeszteni a speciális felépítményt. A tengelytávolság 2,65-3,25 méter között változhat, az NP6-ost öt színben (kék, narancs, piros, szürke és fehér) lehet megvásárolni.

Egyedüli motorként 1498 köbcentis négyhengeres szívómotort kínálnak, a 16 szelepes, változó szívó- és kipufogóoldali szelepvezérléssel szerelt négyhengeres legnagyobb teljesítménye 106 LE (6000/perc), maximális nyomatéka 136 Nm (4500/perc). Kétféle változatban kínálják, benzin/autógáz vagy benzin/földgáz vegyes üzemű kivitelben, a váltó ötfokozatú, kézi kapcsolású. A hidegindítás benzinnel történik, aztán a lehető leggyorsabban gázüzemre vált a Piaggio Porter NP6; egy- vagy két gáztartályt tudnak elhelyezni az alvázban. A normál mellett elérhető rövidebb végáttétel is, utóbbi az állandóan városban használt járművekhez ideális.