Egyértelműen az egyre kisebb autók felé haladnak a prémiumgyártók, és bizony a Lexusnak is előbb-utóbb a kompakt kategória alá kell majd mennie. A hírek szerint 2018-ban várható az akkori Yaris technikájára épülő modell, és az LF-SA, azaz Lexus Future Small Adventurer (Lexus jövőbeli kis méretű kalandora) nevű tanulmány jelzi azt, mire számíthatunk.

Nem vezető-, hanem vezetőülés központú lett az utastér kialakítása. A vezetőülés helyzete rögzített, a kormány és a pedálok mozgatásával lehet beállítani az ideális vezetési pozíciót, a műszerfal pedig teljes körbeöleli ezt a kiemelt pozíciót. A második sorba is csak úgy lehet beszállni, hogy előredöntik az anyósülést; igazából valami hasonlót valósítottak meg az iQ-nál is tervezők, de ott nem volt ennyire extrém módon felosztva az utastér.

A Nizzához közeli ED2 európai formatervező központban készítették egyébként a formát, ami lényegében a márkavédjegynek számító hatalmas hűtőrácsot jelenti, meg egy olyan befejezést, amelyről nem tudja eldönteni az ember, hogy most lépcsős hátú, vagy kupé, vagy szabadidő-autót lát-e. Ha mást nem is, azt elárulja a forma, hogy valami igazán különleges alkotással készülnek a japánok a számukra szokatlan kategóriában való megjelenésre.

A méretek még a miniautók kategóriájában is kicsinek számító típust vetítenek előre, a hossz 3450 mm, a szélesség 1700 mm és a nagy hasmagasság ellenére is csak 1430 mm magasan tetőzik a karosszéria. De nem csak a Lexus LF-SA egésze különleges, olyan részleteket is kapott az autó, mint a hologram-műszerfal vagy a robotautó-technológia, bár ez utóbbit a hajtással együtt nem részletezte tovább a gyár.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!