Egyelőre még nagyon az elején tart az a projekt, amelynek a célja egy új orosz népautó megalkotása – a fejlesztőmunkát az Orosz Agrártudományi Egyetemen fogják össze, mert a terv elsősorban egy, a mezőgazdasági területen használható terepjáró megalkotásáról szólt, de aztán rájöttek, hogy ugyanazzal a technikával személyautót is lehet készíteni.

Kifejezetten kis méretű járművekről van szó, közös vonás a 3,5 méteres hosszúság illetve a műanyag karosszéria. Elöl, keresztben beépített motort terveznek, ráadásul egy 65 lóerős dízelt – ennek oka prózai, vidéken mindenhol lehet gázolajat kapni, de a megfelelő minőségű benzin néha bizony hiánycikk. Ezzel már csak annyi a baj, hogy jelenleg orosz motorgyár nem foglalkozik ilyen kis teljesítményű dízelmotorral, és a válság miatt nem is nagyon akarnak ilyet – potyára? – fejleszteni. Úgy tervezik, a kapcsolható összkerékhajtással rendelkező terepjárót 300 ezer rubel (1,6 millió Ft) alatti áron adják majd, megjelenésében azért is a GAZ-69-est idézi majd, mert annál több kényelemre vagy kifinomultságra nem számíthat majd a kedves használó. Ellenben az elsőkerékhajtású személyautó állja majd a versenyt a Lada Kalinával, és annál sokkal olcsóbb – meg persze kisebb – lesz. A rend kedvéért nem a nálunk sokak által a Zaporozseccel azonosított 968-as típust, hanem annak az elődjét, a 965-öst akarják majd retróautós módon megidézni a formatervezők. Mivel még alapvető kérdésekben se döntöttek – hány légzsák legyen a fedélzeten, honnan származik a motor, satöbbi –, még jó pár év eltelik, mire köztünk lesz majd az új Záporjóska és GAZ-69-es.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!