A hatóságokkal való együttműködés keretében a Mercedes-Benz márka anyacége, a Daimler 774 dízelmotoros autó visszahívását rendelte el törvényellenes motorvezérlő szoftver miatt, ezért egyelőre nem szabták ki rá az autónként akár 5000 eurót elérő büntetést. Ez azonban csak a kezdet, a vizsgálat tovább folyik, a becslések szerint akár 3 millió autó lehet érintett. A Mercedes-Benz ráadásul már a TDI-botrány kirobbanása után fejlesztett, az Euro 6-os előírásoknak (állítólag?) megfelelő motoroknál alkalmazta a szoftvert, ami 20-30 perc után lekapcsolja az AdBlue-adagolást – 1,6 és 2,1 literes négyhengeres, illetve 3,0 literes V6-os dízelek is érintettek.

Ezzel párhuzamosan a Mercedes-Benz leállt a hálózatról tölthető hibrid modellek gyártásával, mert ezen a téren generációváltást hajt végre, helyet csinálnak az EQ utónevű C, E-, S és GLE-osztálynak. Ezek a plug-in hibridek a 9 fokozatú automatikus váltót használják, amibe egy 120 LE/440 Nm teljesítményű villanymotort építenek, a lítium-ion akkumulátor pedig 50 km körüli elektromos hatótávolságot tesz majd lehetővé. Elsőként a Mercedes-Benz S 560e modellben lehet majd megvásárolni az EQ hibrid hajtást idén ősszel.