Michael Jost, a Volkswagen márka főstratégája szerint a következő – 2026-ban megjelenő – motorcsalád lesz az utolsó a VW konszern életében, amely még belsőégésű lesz. Folyamatosan szorulnak háttérbe az ilyen erőforrások annak következtében, hogy egyre inkább a CO2-semleges üzemeltetést helyezi előtérbe a konszern. Ez persze sokat nem jelent, hiszen a német cég egyébként is évtizedeken át kitart egy-egy motorcsalád mellett, az 1974-ben debütált EA111-es motorgeneráció például mind a mai napig létezik, míg a manapság Európában általánosan elterjedt EA211-es az MQB-bejelentésével egy időben, 2011-ben debütált.

1974-ben, az Audi 50-esben debütált a mai napig gyártott EA111-es motorcsalád

A Volkswagen konszern a TDI-botrányt követően az előre menekülést választotta, a következő öt év során 50 milliárd dollárt költ az MEB és PPE elektromos építőkészletek, és az azokra épülő autók fejlesztésére, a gyárak megépítésére és átalakítására. Az elektromos és plug-in hibrid autók piaci bevezetésére az igényektől függően kerül majd sor, de a Volkswagen előrejelzése szerint 2030-ra már csak ilyen modellek lesznek a kínálatában – ez 12 márkánál 300 típust jelent. A VW előrejelzése szerint 2050-re már csak olyan régiókban lesz létjogosultsága a benzin- és dízelmotoroknak, ahol az elektromos infrastruktúra hiánya nem teszi lehetővé a villanyautók használatát.