Ahogy azt az idő előtt kiszivárgott fényképeken már láthattuk, nem sokat változott a Volkswagen Golf megjelenése az elődhöz képest. Ez nem véletlen, azért szakasztott mása a korábbinak a VII. generáció, mert Walter da Silva vezető formatervező szerint a folyamatosság a siker egyik pillére. A ránézésre csak apró frissítésnek tűnő változás műszakilag jelentős előrelépést takar, hiszen immár az MQB építőkészletre építették fel a kompakt autót.

Ennek segítségével teljes egészében az adott igényekhez igazítható a technika, ami jelen esetben a tengelytáv 59 mm-es növekedését hozta – ebből azonban csak 15 mm szolgálja a hátul ülők lábterének bővülését. A hossz 56, a szélesség 13 mm-rel növekedett, miközben 28 mm-rel kerül lejjebb a tető. A nagyobb karosszériában több helyet (350 helyett 380 liter) kapnak a csomagok. Csökkent a tömeg, az elektromos kábelek 6 kg, az extra felszerelések 12 kg, a futómű alumínium alkatrészei 26 kg, az új karosszéria meg 38 kg megtakarítást jelent az elődhöz képest, az alapváltozat tömege mindössze 1050 kg. A csúcsváltozatoknál akár 100 kg-os tömegcsökkenés is lehet a Golf VI-hoz képest.

Egyelőre azonban nincs szó csúcsváltozatokról, csak egy karosszéria – ötajtós – és mindössze négy erőforrás van. A sort az 1,2 literes, 85 lóerős TSI nyitja, mint alapmotor, ezen kívül az új fejlesztésű, hengerlekapcsolásos, alumínium blokkos 1.4 TSI (140 LE) van még benzinesként. A dízelmotorok a teljesen új fejlesztésű TDI-k, az 1,6-os 105 lóerővel a 2,0 literes 150 lóerővel rendelkezik. Előbbiből már kezdettől fogva lesz BlueMotion spórolós kivitel, amelynek 3,2 l/100 km a szabványos fogyasztása.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!