Az egyre szigorúbb károsanyag-kibocsájtási előírások miatt a Volvo szerint nincs nagy jövője a világszinten csak Európában számottevő mértékben értékesített dízeleknek, amelyek fejlesztése és előállítása drága, és viszonylag kis piacon kell visszatermelni ezt a költséget.

Hakan Samuelsson, a Volvo elnök-vezérigazgatója a Car&Driver újságnak adott interjúban mondta el, hogy hogy az új generációs benzin-elektromos hibrid hajtással már a váltásra készülnek.
„Nagyon attraktív alternatívája a dízelmotornak. Sokkal alacsonyabb CO2-kibocsájtást nyújt, nyomaték és lóerő tekintetében nagyjából változatlan szinten. Anyagiak tekintetében, azt mondom, hogy pár éven belül elérkezünk a keresztúthoz; a dízel egyre drágább lesz, a hibrid pedig olcsóbb.”

A Volvo egyelőre a kis modelljeihez fejlesztett, T5 nevű hálózatról tölthető, benzin-elektromos hibrid hajtást szellőztette meg, amelyben 1,5 literes háromhengeres benzines turbómotor és 7 fokozatú, dupla kuplungos váltó jut szerephez, várhatóan ezt kisebb kapacitású akkumulátorral is kínálják majd. De maguk az ügyfelek is elég gyorsan leszoknak majd a dízelekről, amikor a kipufogógáz-utánkezeléshez szükséges adalékot már minden tankoláskor kell majd utántölteni, nem csak az évente esedékes kötelező szerviznél – nem is annyira a plusz egy-két perc miatt, hanem azért, mert a gázolaj mellett az adalék tankolása érezhetően megnöveli az üzemanyag-számlát. A Drive-e motorcsalád bemutatásával a Volvo egy gyártósoron képes benzin- és dízelmotorokat készíteni, szóval nála nem okoz majd gondot az üzemanyag-váltás.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!