A villanymotor szárnyakat ad – meg 2080 lóerős rendszerteljesítményt

2016. február 29. (hétfő)

Az Arash nevű manufaktúra az eddigi benzinmotoros autói után piacra dobja a hibrid AF10-est, amelynél villanymotoroknak köszönhető a döbbenetes, 2080 lóerős teljesítmény.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Miután 2011 elején internetes árverési oldalon értékesítették a brit Arash manufaktúrát, egyenesbe jöttek a dolgok, és immár két autó szerepel a kínálatban, a civilizáltabb AF8-as és a versenyautós megjelenésű AF10-es. Utóbbinak alapváltozata 550 lóerős 7,0 literes szívó V8-ast kap, ezért 350 000 fontot, azaz 138 millió Ft-ot kérnek, és most itt a Warp drive (a Star Trek filmekben ez a térhajtómű neve) elnevezésű hibrid változat, amelynél 1,1 millió font, azaz 435 millió Ft szerepel az árcédulán.


A jelentős felárat az új technika indokolja, a belső égésű motor egy 6,2 literes, kompresszoros V8-as 900 lóerővel, az elektromos hajtás négy darab, egyenként 295 lóerős csúcsteljesítményű villanymotort jelent. Az öt erőforrás rendszerteljesítménye 2080 lóerő, ami több, min kétszerese a Ferrari LaFerrari teljesítményének, és a hírek szerint 1500 lóerős rendszerteljesítményű új Bugatti Chiron előtt is kényelmesen vezet.

Túlságosan sokat nem árultak el még a gépről, egyedül annyit, hogy a 100 km/órás sebességet 2,8 másodperc alatt éri el, de se a csúcssebességet nem ismerjük, sem azt, hogy mekkora akkumulátora van az autónak, tehát mennyi ideig képes maga mögé utasítani a konkurenciát. Alapjában véve nem nyúltak a felépítéshez, ami karbonból készített utascellát jelent, elöl-hátul alumínium segédvázakkal, ami a kettős keresztlengőkaros felfüggesztéseket, és immár az öt erőforrást hordozzák.

Az Arash manufaktúra egyébként alig 100 ezer font, azaz 40 millió Ft felárért versenyautós-specifikációt is kínál, ebben az esetben extra bukókeret, fedélzeti tűzoltókészülék, átbeszélő és a vásárló kívánságának megfelelő fényezés jár az AF10-eshez.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A villanymotor szárnyakat ad – meg 2080 lóerős rendszerteljesítményt

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér