A vezetési élmény javítása miatt kapott négyfokozatú automatát az új Lexus hibrid kupé

2016. február 19. (péntek)

A Lexus LC 500h új fejlesztésű, Multi Stage Hybrid rendszerénél fontos volt, hogy a sofőr érezzen némi kapcsolatot a tempó és a motorhang között.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Azért nevezi többlépcsősnek a legújabb hibrid hajtását a Lexus, mert az eddigiektől eltérően annál nem egy bolygóművet használnak, hanem egy klasszikus, négyfokozatú váltót. Az ok prózai: amíg a korábbi megoldás a fogyasztás szempontjából előnyös, addig utóbbi már a vezetési élményt is növeli azzal, hogy a motorfordulat bizonyos kapcsolatban van a haladási sebességgel.


Amíg az LC 500-asban egy 5,0 literes szívó V8-as hajt, az LC 500h-ban 3,5 literes, V6-os a belső égésű motor (300 LE), ennek a munkáját egy, a korábbinál kisebb méretű és tömegű villanymotor segíti, a rendszerteljesítmény 359 lóerő. Az 50 kg tömegű lítium-ion akkumulátor-csomagot a tömegeloszlás javítása miatt az üléstámlák mögé építették be. Csak a hátsó kerekek hajtottak, a váltó a korábban már említett négyfokozatú automatikus, a 0-100-as gyorsulási adatról annyit mondanak, hogy 5 másodperc alatti értéket céloztak meg, tehát alig lesz lassabb az LC 500-asnál.

A Lexus új építőkészletét használó kupé hossza 4760 mm, szélessége 1920 mm, magassága 1345 mm, a tengelytávolság 2870 mm, a karosszéria szerkezete acélból, alumíniumból és karbonból áll össze. Felár ellenében karbonból készült tetőt is lehet majd kérni, ezen kívül kovácsolt alufelnivel lehet lejjebb szorítani majd a még nem ismert saját tömeget. A Lexus LC 500h a Genfi Autószalonon lesz először megtekinthető, a forgalmazása az idei év vége felé indulhat meg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A vezetési élmény javítása miatt kapott négyfokozatú automatát az új Lexus hibrid kupé

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér