Azért nevezi többlépcsősnek a legújabb hibrid hajtását a Lexus, mert az eddigiektől eltérően annál nem egy bolygóművet használnak, hanem egy klasszikus, négyfokozatú váltót. Az ok prózai: amíg a korábbi megoldás a fogyasztás szempontjából előnyös, addig utóbbi már a vezetési élményt is növeli azzal, hogy a motorfordulat bizonyos kapcsolatban van a haladási sebességgel.

Amíg az LC 500-asban egy 5,0 literes szívó V8-as hajt, az LC 500h-ban 3,5 literes, V6-os a belső égésű motor (300 LE), ennek a munkáját egy, a korábbinál kisebb méretű és tömegű villanymotor segíti, a rendszerteljesítmény 359 lóerő. Az 50 kg tömegű lítium-ion akkumulátor-csomagot a tömegeloszlás javítása miatt az üléstámlák mögé építették be. Csak a hátsó kerekek hajtottak, a váltó a korábban már említett négyfokozatú automatikus, a 0-100-as gyorsulási adatról annyit mondanak, hogy 5 másodperc alatti értéket céloztak meg, tehát alig lesz lassabb az LC 500-asnál.

A Lexus új építőkészletét használó kupé hossza 4760 mm, szélessége 1920 mm, magassága 1345 mm, a tengelytávolság 2870 mm, a karosszéria szerkezete acélból, alumíniumból és karbonból áll össze. Felár ellenében karbonból készült tetőt is lehet majd kérni, ezen kívül kovácsolt alufelnivel lehet lejjebb szorítani majd a még nem ismert saját tömeget. A Lexus LC 500h a Genfi Autószalonon lesz először megtekinthető, a forgalmazása az idei év vége felé indulhat meg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!