A Peugeot 2008 és DS3 Crossback testvére lesz a második generációs Opel Mokka kompakt szabadidő-autó, azokkal osztozik a CMP építőkészleten. Utóbbinak köszönhetően az elődhöz képest 30%-kal nő a karosszéria csavarodási szilárdsága, miközben 120 kg-mal csökken a tömeg, ezen kívül jelentősen csendesebb utasteret is ígérnek a fejlesztők.

Már február óta dolgoznak az Opel mérnökei az autó finomhangolásán, a rugók, lengéscsillapítók és a kormányzás hangolása egyedi lesz a konszernen belül – a cél, hogy stabil legyen az autó, de ugyanakkor az úthibákat és fekvőrendőröket is jól kezelje. Az északi sarkkörön található télies útviszonyok mellett a Dudenhofeni tesztközpontban is folynak a mérések.

A motorkínálatban kiemelkedő szerepet szánnak az akkumulátoros-elektromos modellnek (136 LE), amely 50 kWh kapacitású akkumulátorával 320 km körüli WLTP-hatótávolsággal rendelkezik majd. A forgalmazás elején csak ezzel lehet majd megvásárolni a típust, csak később csatlakozik majd a kínálathoz a benzines (100, 130 vagy 155 LE) és a dízelmotor (100 vagy 130 LE). Noha az elődnél népszerű volt az összkerékhajtás, az új Opel Mokkához nem kínálnak ilyet. A tervek szerint novemberben indul a sorozatgyártás a franciaországi Poissyban található PSA-üzemben.