Ősszel kerül az utakra az Opel Corsa kisautó új generációja, a teljesen új alapra felépített ötajtós modellnek extrém körülmények között kell bizonyítania még a sorozatgyártás megindulása előtt. Az Opel mérnökei január óta tesztelnek Lappföldön. A sarkkörtől 40 kilométerre délre gyakori a -30°C-os hőmérséklet, a befagyott tavakon kialakított pályákon végezték a blokkolásgátló és menetstabilizáló végső hangolását, de a különösen hosszú éjszakákat az IntelliLux LED mátrixfényszórók gyakorlati próbájára is kihasználták.

„A Corsa hatodik nemzedékének fejlesztésekor különös súlyt helyeztünk a hatékonyság fokozására. Az autó jóval könnyebb lett, miáltal nő a vezetési élmény, és csökken a fogyasztás. A futóművet német autópályán és európai országutakon tettük próbára, hogy tökéletes hangolással nyújthassuk át vevőinknek, akik így tökéletes biztonságot, kényelmet és vezetési élményt kapnak az új Corsával“, mondta Thomas Wanke, a járművek viselkedéséért felelős vezető fejlesztőmérnök, aki már negyedik alkalommal dolgozik a Corsa egy-egy új generációján.

A Dudenhofeni tesztközpont kör- és vezetéstechnikai-, illetve komfortpályáján az autópályás használatra készítették fel az új kocsit, a kormányzás és a csillapítás is meg kell hogy feleljen a magas Opel követelményeknek.
„Nagy fontosságot tulajdonítunk a karosszéria viselkedésének. Például minden Opelnek feszesen és precízen kell vennie autópálya-sebességnél a hosszú úthullámokat. Az autó sohasem kelthet túl puha érzést. Az új Corsa ebben a diszciplínában is maximális stabilitást mutatott“, jelentette ki Thomas Wanke. Miután jól vizsgázott a Corsa az autópályás feladatokban, mehet fürdeni: 25 centiméterig különböző mélységű vízen kell átgázolnia, nagy hullámot tolva maga előtt. Víz nem jöhet be az utastérbe, a motor nem szívhatja meg magát, az elektromos berendezéseknek zavartalanul kell működniük, és mindennek bírnia kell az orrhullámot, például nem szakadhat le a teljes víznyomásnak kitett alsó motorburkolat.

Rüsselsheimben se pihennek a mérnökök, az Opel Corsa elektronikájának elektromágneses kompatibilitását a cég saját laborjában fejlesztik szériagyártásra éretté. Ez biztosítja, hogy ne befolyásolják egymást a különböző berendezések, vagy külső behatások. Korábban csak arra kellett ügyelni, hogy elnyomják a rádió sistergését, amelyet a gyújtás, a generátor vagy az ablaktörlő-motor okozhatott. Ma már sokszorosan összetettebb a feladat, hiszen már a Corsa is tele van modern elektronikával.

A próbaterem fura kinézésű adszorbens burkolata elnyeli a visszaverődő hullámokat, hogy ne zavarhassanak bele a mérésbe, így tiszta, megismételhető eredményeket lehet kapni. Egy-egy Opel-modell csak akkor kaphat zöld fényt, ha valamennyi rendszere tökéletesen rezisztens mindenféle külső elektromágneses sugárforrásra. Az új Corsa már megfelelt ezen a vizsgán is: elektronikája optimálisan védett a zavaró hatások ellen.