A svéd Koenigsegg manufaktúra előszeretettel szakít a hagyományokkal, nemrég egy olyan szuperautót mutattak be, amelyből kihagyták a váltót, most pedig bejelentették, hogy lényegében készen vannak a vezérműtengelyt nélkülöző négyütemű motorral.

A Freevalve nevű cégen belül foglalkoznak ennek a technológiának a fejlesztésével, ami lényegében elektronikával felügyelt és szabályozott, pneumatikus módon vezérelt szelepeket jelent. A technológia előnye, hogy olyan sokáig és olyan nagy mértékben van nyitva a szelep, amit az aktuális üzemállapot megkövetel, ráadásként megspórolják a teljes vezérlést a motoron, ami még egyszer javítja a hatékonyságot a kisebb belső veszteség által. Az igazi nagy előnye ennek a megoldásnak, hogy a közvetlen befecskendezés esetén a hengerlekapcsolás egyszerű szoftverfunkció, nem kell még bonyolultabb, a vezérműtengelyre épített mechanizmusokkal törődni. Egy hagyományos, nem változó szelepvezérlésű négyütemű benzinmotorhoz képest 30 százalékkal magasabb nyomatékot és 30 százalékkal jobb hatékonyságot ígér a Freevalve technológia, a tökéletesebb égés következtében a károsanyag-kibocsájtás is csökken. A svéd mérnökök már rendelkeznek működőképes prototípusokkal, de még a zaj- és vibráció csökkentésén dolgoznak, illetve az igazán hosszú távú tesztelésre se kerítettek még sort.

Freevalve from Freevalve on Vimeo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!