A Toyota és a Suzuki tagadja, hogy tárgyalnak az együttműködésről – a piac nem hisz nekik

2016. január 28. (csütörtök)

Egy japán újságcikk miatt kész tényként kezelik, hogy a Toyota és a Suzuki stratégiai megállapodást fog kötni – azonban mindkét autógyártó tagadja az értesülést.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Nem is olyan rég a Renault járt pórul az ideges brókerek miatt, valami hasonló van kialakulóban most is, miután japán Nikkei üzleti újság megírta, hogy a Toyota és a Suzuki stratégiai együttműködési megállapodáson dolgozik, a két japán cég részvényárfolyama emelkedni kezdett. A Suzuki 11, a Toyota részvényei 4 százalékot drágultak a pletyka hallatán, és annak ellenére kész tényként kezelik a dolgot a tőzsdealkuszok, hogy minkét cég kategorikusan tagadja a dolgot.


Még az se riasztja el a brókereket a spekulációtól, hogy a Toyota közölte: jelenleg azon dolgoznak a szakemberei, hogy a Daihatsu autógyár fennmaradó részvényeit – jelenleg 51,2 % tulajdonosa a Toyota – megvásárolják mintegy 3,2 milliárd dollárért. Persze a hír hallatán a Daihatsu részvényárfolyama 20 százalékkal emelkedett, úgyhogy most már bő 3,8 milliárd dolláros kiadással járna a tranzakció. A Nikkei szerint a Toyotának a VW-hez hasonlóan az indiai piacra fáj a foga, míg a Suzukinak az újfajta hajtásláncokhoz és egyéb technológiákhoz való hozzáférés miatt lenne kedvező a stratégiai partnerség. A két japán cég szövetségével egyébként a világ legnagyobb autógyártója jönne létre, tavaly a Toyota 10,15 millió, a Suzuki 3,04 millió autót gyártott.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A Toyota és a Suzuki tagadja, hogy tárgyalnak az együttműködésről – a piac nem hisz nekik

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér