Tíz év után véget ért a Tesla Motors fényes pályafutása, mostantól egyszerűen Tesla néven fut tovább a cég, miután Elon Musk unokatestvére által alapított és anyagi nehézségekkel küzdő napelemes céget is felvásárolta, és így már energetikai részlege is van. Ezzel tett pontot az alapító a gyár eddig terv szerint alakuló életére, amelyben az szerepelt, hogy egy kis darabszámú autóval (Roadster) megkeresik a pénzt egy drága elektromos autóra (Model S, Model X), majd azt a pénzt felhasználják egy olcsó elektromos autó kifejlesztésére és gyártására (Model 3). Azon már nem nagyon akadnak fent a kommunikációban, hogy valójában nem keresték meg a pénzt, hanem befektetők finanszírozták az egész vállalkozást.

Elon Musk most bejelentette, milyen terveket szeretne megvalósítani a következő évtizedben. Például a nemrég alakult Nikola nevű vállalkozáshoz hasonlóan be szeretne törni a nagy méretű haszonjárművek piacára, de ezt ők hús-vér sofőr nélkül képzelik el, azaz önvezető technológiával. Ezen kívül a robotautó technológiát arra akarják használni, hogy az autó pénzt keressen fuvarozással addig, amíg tulajdonosa nem használja azt – akkor Budapesten minden Tesla-tulaj sárgára fóliázza autóját és sárga rendszámot használ majd? –, ezen kívül „nagy utas-kapacitású” robotjárműveket is kifejlesztenek városi használatra, azaz önvezető autóbuszt.

Az energetikai részlegnél egy olyan napelem-panelt akarnak kifejleszteni, ami rögtön tartalmazza a vezérlőegységet és az akkumulátort is, azaz egyszerűen a tetőre helyezéssel – vagy akár a tetőszerkezet kiváltásával újépítésű házaknál – kész is a rendszer, nem kell az egész épület energetikai rendszerét módosítani, nem kell okos villanyóra sem, hiszen nem táplál energiát a hálózatba az akkumulátoros napelem. A Tesla elképzelése szerint maga a ház illetve az autói hasznosítják majd ezt az energiát.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!