Minden apró részletre odafigyeltek a Tata mérnökei a Zica nevű kisautó fejlesztése során, ezért került például egy zseb a hátsó ülés támlájára, ahol az egyébként a csomagtér padlóján szabadon csúszkáló szerszámkészlet/KRESZ tartozék utazhat.

De ide tartozik az is, hogy szándékosan nem készítettek nagy méretű érintőképernyővel rendelkező fejegységet, mert az a felmérések szerint teljesen felesleges. Aki olyat akar, az fogja az okostelefonját és egy tartó segítségével a műszerfalra helyezi és azzal navigál majd. Akinek nincs tartója, az pedig a ConnectNext fejegységnek azt a képességét használhatja, hogy Androidos telefont csatlakoztatva annak navigációs utasításait a kis kijelző is meg tudja jeleníteni. A felhasználó jobban tudja, milyen navigációt és alkalmazásokat akar használni a gyárnál, és így a fejlesztési költségek megspórolása mellett a felelősség se az autógyáré, ha netán baleset következik be azért, mert nem az útra figyel a vezető.

Indiában egyébként prémiumjárműnek minősül a Tata Zica, két légzsák és blokkolásgátló is van a fedélzeten szériában, ami egy 3,8 méter hosszú autótól arrafelé nem megszokott, és ide tartozik az is, hogy a gazdagabb felszereltségnél a karosszéria külső színe visszaköszön a műszerfalon is, a szélső szellőzőnyílások körül. Viszonylag magas építésű járművel van dolgunk, az 1535 mm-es magasságban nagy szerepe van a 17 centis szabadmagasságnak. A csomagtér a külsőhöz képest tágas, 242 literes.

Két új fejlesztésű erőforrás közül lehet választani, a benzines 1,2 literes szívó háromhengeres teljesen alumínium, 84 LE/114 Nm a teljesítménye, ezzel 1012 kg a saját tömeg. Az 1,05 literes háromhengeres turbódízelnél a blokk már acél, a 70 LE/140 m teljesítményű motorral 1080 kg a saját tömeg. Mindkét erőforrás hengerenként négyszelepes, és az európai Euro IV-nek megfelelő károsanyag-kibocsájtási szintet tudja. A Tata Zica a jövő év elején kerül az indiai márkakereskedésekbe, vételár tekintetében a Suzuki Celerio-hoz árazzák be.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!