Az Egyesült Államokban 480 lóerős teljesítményű a Mach 1-es orrában dolgozó 5,0 literes szívó V8-as, pontosan annyi, mint az előző limitált modell, a Bullitt esetén – ha eljut Európába, tehát csak 460 lóerőre számíthatunk. Pontosan 480 lóerő (7000/perc) és 570 Nm (4600/perc) a V8-as teljesítménye, a 20 lóerő plusz annak köszönhető, hogy a Shelby GT350 szívósorát és újraprogramozott elektronikát kap a blokk.

Javítanak a hűtésen is, a Shelby GT350 50%-kal nagyobb teljesítményű levegős motorolaj-hűtőjét kapja a Mach 1-es, a vízhűtő is vastagabb (25 helyett 36 mm), és a differenciálmű is külön olajhűtőt kap. A hatfokozatú kézi kapcsolású váltó nem az alapáron adott MT82-es, hanem a Shelby GT350-esben is használt Tremec 3160-as egység, amivel együtt fordulatszám-szinkronizálás, váltóolaj-hűtő is kerül a Mustangba. Extraként elérhető a tízfokozatú automatikus váltó is, amelynél 75%-kal növelik meg a váltóolaj-hűtő teljesítményét – ezzel a váltóval azonban nem választható a Handling Package nevű extra.

Utóbbiban mélyre húzott első koptató, hátsó légterelő van, elöl 19×10,5, hátul 19×11 colos felniket tartalmaz, amelyekre 305/30 és 315/30 méretű Michelin Pilot Sport Cup 2-es abroncsokat szerelnek, a hátsó kanyarstabilizátor cső helyett tömör rúd (marad a 24 mm-es átmérő) és módosítják a menetstabilizáló beavatkozási tartományát is. Minden Mach 1-es fedélzetén ott van az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás, a Shelby GT500-as hátsó segédkerete, a vastagabb kanyarstabilizátorok, a hatdugattyús nyerget használó Brembo fékrendszer.

Egyedi színekben, mattfekete matricázással és piros, fehér vagy narancs színcsomaggal alakítható egyénivé a Ford Mustang Mach 1-es megjelenése, az utastérben egyedi a műszerfal színe és mintázata, a díszbetétek alumíniumból készülnek. Az új orr nemcsak a régi Mach 1-esekre utal, de javítja a hűtőrendszer működését, 22%-kal növeli a leszorító-erőt a normál Mustanghoz képest, a Handling Package nagyobb koptatójával 150%-os a leszorító-erő növekedés. Az aerodinamikailag optimalizált alsó padlóburkolatot hátrafelé megtoldották 50 centivel, növelték a fékekre innen jutó levegő mennyiségét azok hűtésének javítása érdekében.