Nem csoda, hogy rövid úton csődbe ment a Saab autógyár, miután a General Motors megszabadult tőle, hiszen annak működése nem volt éppen gazdaságos. A két év Spyker-uralom alatt mindössze 45 000 autót készítettek, ebből durván tízezer volt az új 9-5-ös.

Ez idő alatt durván 1,5 milliárd eurónyi adósságot halmozott fel a Saab, és ez még csak a General Motors, a beszállítók és a svéd kormány felé áll fenn, ebben az összegben még nincsenek benne az esetleges kereskedői kárpótlások. Nem csoda, hogy a GM olcsón eladta a svéd márkát, hiszen így jelentős adósságtehertől szabadult meg, és sokkal olcsóbban kiszállt a buliból, mintha mindezt neki kellett volna kifizetnie. A Saab márka tehát lényegében halálra van ítélve, hiszen senki nem fogja átvállalni ezt a hatalmas adósságot, inkább megvásárolják majd a még hasznosítható vagyontárgyakat (gépsorok, ingatlan).

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!