Hárommillió eurós beruházás folyik az autóipari hűtő- és fűtőberendezések tömlőit gyártó makói székhelyű ContiTech Fluid Automotive Kft. váci telephelyén, mert az anyacég, a Continental konszern három éve oda hozta az üzemanyagtömlők szerelése.
Amint Nagy Mihály, a társaság ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta, az új termékkör miatt szükségessé vált egy 1100 négyzetméteres raktár építése, ám mire az tavaly áprilisban elkészült, annyi BMW-megrendelés érkezett, hogy a raktárban is tömlőszerelést kellett indítani. De ez az épület sem bizonyult elegendőnek, úgyhogy az idei második negyedévre fejeződik be az az építkezés, amely révén 3300 négyzetméteresre bővül a szerelőcsarnok. Az anyavállalat ugyanis időközben úgy határozott, hogy Vác lesz a konszernszintű üzemanyagtömlő-összeszerelő telephely. A beruházás a szükséges gépekkel együtt összesen 3 millió euróba kerül, és hatvannal nő a 611 fős váci üzem létszáma.

Emellett a Continental AG azt is eldöntötte, hogy nemsokára Vácon fogják fejleszteni és gyártani az extrudált műanyagcsöveket a konszern más gyárai számára is. Három hónap múlva érkeznek meg a szükséges gépek és laborberendezések, amelyek együttes értéke elérheti a 2 millió eurót. Az elmúlt évben pedig egy 370 ezer eurós rozsdamentes acélcső-hajlító robotot állítottak munkába Vácon, mert új termékként megjelent a kínálatban a fém üzemanyag továbbító rendszerek gyártása szintén a BMW csoport márkái – köztük a Rolls-Royce – számára. Így a Rolls-Royce Phantomban is váci üzemanyagcső van.

Ami a ContiTech Fluid Automotive Kft. székhelyét, Makót illeti, ott tavaly új műszaki épületet létesült, ahol 12 olyan tervezőmérnök a Continental konszern gyárai számára nem csupán a hűtő-fűtő csövek tervrajzait készíti el, hanem megtervezi hozzájuk a gyártószerszámokat is. A makói gyártócsarnokok területe meghaladja a 26 ezer négyzetmétert, a cég azonban már készül arra az időre, amikor majd kicsinek bizonyul, ezért tavaly az önkormányzattól megvásárolták a telephely melletti 18 ezer négyzetméteres telket. Ugyancsak az elmúlt évben gyártókapacitás növelő beruházásokat is végrehajtott a cég. Munkába állt a 300 ezer euróba került 13. vulkanizáló kazán; az azonosító és beépítési jelöléseket végző robot mellé két másikat vettek és a csövek végére csatlakozót szerelő robotot is vásárolt a cég további 300 ezer euró értékben.

A gumitömlők mellett ugyanakkor tavaly megkezdődött a műanyag termékek sorozatgyártása is. A műanyagok ugyanis újrahasznosíthatók, emellett könnyebbek, mint a gumi. Egyes gyártók az árajánlatok elbírálásánál már nem csupán az árat, hanem a termékek tömegét is figyelembe veszik. Ma Makón ötvenféle műanyagterméket exportálnak a Mercedes számára, viszont a kecskeméti gyár még nem szerepel a megrendelők között. Új piac nyílt meg a kínálati paletta műanyagokkal való bővítése révén – mondja az ügyvezető igazgató, hozzátéve, hogy a hagyományos gumitermékek legnagyobb vevője a Volkswagen és a BMW csoport, majd a Mercedes, Porsche és a Ford következik.

Fejlesztés Nyíregyházán is

Huszonöttel, közel 220-ra emelkedett a ContiTech AG nyíregyházi leányvállalata, a Phoenix Légrugó Technológia Kft. alkalmazottainak száma, miután december elejére elkészült az új gumikeverék-gyártó üzem. Az éppen egy évvel korábban kezdődött beruházás 1,74 milliárd forintos költségvetéséből 1,2 milliárd forintot termelő berendezések vásárlására, a többit az új üzem és egy raktár létesítésére fordították. Az új keverőcsarnok a helyi légrugógyártás mellett a makói ContiTech Fluid Automotive Kft.-t, valamint a romániai Nagykárolyban lévő tömlőgyártást is kiszolgálja. A Phoenix Kft. 2011-ben 838 millió forinttal 8,112 milliárdra növelte árbevételét, adózott eredménye pedig 1,557 milliárdról 1,608 milliárd forintra emelkedett.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért