Nemrég debütált a leegyszerűsített új márkajelzés, jelezve, milyen nagy mértékű megújulási folyamaton megy át a nehéz gazdasági helyzetben lévő Nissan, ezek után természetes, hogy a márkaidentitás meghatározó autóját is újragondolják. Az újonnan vagy használtan is elérhető sportkocsi, a Z generációváltásra hamarosan sor kerül, addig is a Z Proto elnevezésű autóval mutatják meg nekünk, mire számíthatunk.

Legfőképp retrós részletekre, hiszen az aktuális megjelenést az első generációra utaló részletekkel egészítették ki. A márka vezető formatervezője, Alfonso Albaisa arra utasította az autón dolgozó csapat tagjait, hogy vizsgálják meg minden egyes korábbi generáció megjelenését, és találják meg azok meghatározó részleteit, majd addig rajzoltatta őket, amíg azokat kellően modern formában nem sikerült átvenni. Kezdjük a világossárga fényezéssel, ami a a 240Z és a 300ZX népszerű fényezésére utal, vagy az első generációról ismert téglalap alakú első légbeömlővel; hiányzik az ezt kettévágó krómlökhárító, de ennyit azért haladni kell a korral.

A fényszóró két félkör-alakú menetfénye a japán belpiacos 240ZG-t idézi fel, amelynél a fényszóró burkolata a lámpa felkapcsolásakor ilyen formájú tükröződést mutatott. Oldalról nézve az első generációt idézi a körvonal, ennek köszönhető, hogy a hátsó sárvédő alacsony lett, nincs emelkedő övvonal, a szögletes keretbe foglalt hátsó lámpák a 300 ZX-ről lehetnek ismerősek. Az egészet látható karbonból készített légterelőkkel és 19 colos felnikkel tették modernné.

Az utastérrel kapcsolatban az volt a legfontosabb, hogy az szorosan körbeölelje az utasokat. Annak érdekében, hogy az élmény tökéletes legyen, profi versenyzőket is konzultáltak a fejlesztők, aggódni nem kell, nem puritán versenyautó lett a végeredmény, de a digitális műszeregység grafikája a legfontosabb információkat helyezi a középpontba, és könnyen elérthetőek és kezelhetőek a legfontosabb rendszerek. A 12,3 colos vetített műszeregység központi helyén a fordulatszámmérő található, a kapcsolási pont (leszabályozási fordulat) legfelül. Az üléskárpiton is felbukkan a sárga szín.

Az összes eddigi generációváltásnál erősebb motort kapott a Nissan Z, nem lesz ez másként a soron következő alkalommal sem. Azonban egyelőre nem részletezték a Z Proto motorházteteje alatt lévő erőforrást azon felül, hogy biturbó V6-ossal van dolgunk. A lóerők vagy newtonméterek számánál amúgy is fontosabb a legtöbb rajongónak, hogy az erőátvitelben hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót találunk – nem véletlenül. A kézi kapcsolás fontos része a sportkocsi-élménynek, ettől lesz táncpartner az autó, ahogy azt a sajtóközleményben megfogalmazták.

A Nissan Z Proto bemutatása azt jelzi, hogy a fejlesztés most került abba a szakaszba, hogy elkezdik az autó felfüggesztésének-hajtásláncának a finomhangolását. A cél, hogy a minden eddiginél nagyobb teljesítményt játszi könnyedséggel tudja uralni a sofőr, legyen szó a városi forgalomban araszolásról, vagy épp a hegyi szerpentinen való gangolásról. Akinek a versenypálya hiányzik, annak meg a Nismo mérnökei készülnek meglepetéssel…