A Renault semmit nem csinált rosszul, mégis bukott közel 6 milliárd eurót

2016. január 15. (péntek)

Pár óra alatt tőzsdei értékének az ötödét is elveszítette a Renault, mivel a brókerek felettébb idegesen reagáltak a hatósági vizsgálat hírére.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Nem példa nélküli az eset, hogy a Renault részvényei pár óra alatt elveszítik értékük ötödét, legutóbb 1999-ben történt ilyen. A mostani helyzet pikantériája, hogy az autógyártó semmi rosszat nem csinált, azonban a VW TDI-botrány miatt az autóipari történéseket a szokásosnál is jobban figyelő brókerek paranoiásan reagálnak minden olyan hírre.


A Francia Gazdasági Minisztérium a Volkswagen szándékos csalása miatt tavaly életre hívott egy olyan szervezetet, amely első körben 100 autónál végez teljes körű emissziómérést. December végére a hatósági szakemberek 11 autóval végeztek már, ezek közül 4 volt Renault típus, és a mérések alapján arra a következtetésre jutottak, hogy a Renault autóinál nem tartalmaznak semmiféle csalást. Azonban a vizsgálat nem ennyiből áll, annak része az is, hogy a hivatal szakemberei a helyszínen, tehát a Renault gyár irodáiban és gyáraiban is vizsgálódnak, hogy még a gyanú árnyékát is kizárják. Ez meg is történt január 7-én, tehát a hatóság szerint a Renault nem csal a károsanyag-kibocsájtási mérésekkel, és nem is próbálkozott meg csalással.

Azonban a hatóság vizsgálata még nem zárult le hivatalosan, ezért se az UTAC, se a Renault nem adott hírt erről a helyszíni ellenőrzésről (folyamatban lévő vizsgálatról nem nyilatkoznak), amelyet január 14-én reggel szellőztetett meg az AFP francia hírügynökség, mire a tőzsdén pillanatok alatt 21 százalékot esett a Renault részvényeinek árfolyama, 12:30-kor 68,70 euró volt a legalacsonyabb árfolyam – ez 5,8 milliárd euró tőkeveszteséget jelent. A PSA konszernt is megbüntették a kereskedők, egyszerűen azért, mert az is egy francia autógyártó, ezek a részvények 7,2 százalékot veszítettek értékükből.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A Renault semmit nem csinált rosszul, mégis bukott közel 6 milliárd eurót

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Renault Megane GT, Peugeot 308 GT SW, Mercedes-Benz C 250 Coupé, Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost aut., Suzuki GSX-S1000
  • Extra: Can-Am Spyder világtalálkozó, Űrbázis a BMW tiszteletére
  • Vezettük: BMW M2, Seat Ateca, Volkswagen Amarok V6 TDI
  • Tanácsadó: Fényezés javítása, festékvastagság mérése
  • Használt: BMW C1 (2000-2002)
Autómotor Piactér