1945-1991 között az AZLK cég gyártotta a Moszkvicsokat, majd a gyárat is így hívták egészen annak 2002-es csődjéig, végül az idén számolták fel teljesen a céget. Autógyártás helyett leginkább autóipari beszállítókat próbál az egykori gyár területére csábítani az állami tulajdonos. Azonban többen is úgy érzik, hogy pár év múlva, amikor megindul az orosz piac növekedése, lesz egy egy régi-új márkának.

A Ladában is jelentős tulajdonrésszel bíró Renault ébredett a leggyorsabban, és már be is adta védjegy-kérelmét az orosz hatóságokhoz a Moszkvics márkanév és a márkajelzés használatára, de azt nem akarják megmondani, miért kell nekik ez. Valószínűleg a Lada által gyártott saját autóinál – például az egykori Dacia Logan MCV-ből lett a Largus – használják majd a Moszkvics nevet.

De nem csak a franciákat foglalkoztatja Moszkvics márkanév, a fiatal Jevgenyij Krasztyev formatervező a Volkswagen konszern MQB építőkészletét használná erre a célra. Mindössze annyi módosítás lenne, hogy az orosz igényeknek megfelelően emelt hasmagasságot és az esetenként gyenge minőségű benzinnel is működőképes motorokat képzel el.

A fiatal formatervező új ötletekkel próbálja a lehető legolcsóbbá tenni a konstrukciót, az utastérben például fóliázással burkolná a műszerfalat, ezzel a megoldással az ügyfél az ízlésének megfelelő mintázatot és színt kap, illetve a megfelelő anyag esetén még puha érintésű is lehet a felület – az egyszerűbb gyártás mellett ez egy újabb bevételi forrás is a gyárnak. Egyszerű lenne a karosszériaszínek választéka, a műanyag részek anyagukban színezettek, ehhez igazodna az acél elemek fényezése; ez is olcsóbbá teszi a termelést.

Mivel olcsó autóról van szó, amit a fiatalok is megengedhetnek maguknak, a forma is az ő ízlésüknek megfelelően kerül kialakításra, a karosszériaformák a tágas kombitól a sokak által favorizált lépcsős hátún át az ötajtósig terjedhet.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!