Sok rajongó nem tudja megbocsájtani az Alfa Romeónak a Giulia és a Stelvio lámpáit, amit nagyon jól lehet azon lemérni, hogy egyöntetű tetszésnyilvánítást kap a Tonale nevű szabadidő-autó tanulmány megjelenése; persze azon sajnálkoznak, hogy szabadidő-autóval van dolgunk, de hát ezt a piaci igényről nem a formatervezők tehetnek. A LED-es hátsó lámpánál is megismétlődik a fényszóró motívum, a folyamatos vörös csík kézírásra emlékeztet.

Igyekeztek leegyszerűsíteni a belső tér formáját, így nagyobb figyelmet kap az ajtókat és a két ülés közötti konzolt borító, hátulról megvilágítható betét. Teljesen digitális a műszerfal, a gyár terveiben az szerepel, hogy majd a netről tölthetnek le új hangulatokat a használók – némi térítés ellenében. Az Alfista nevű alkalmazáson keresztül a márkát érintő híreket kapja a használó, az Alfa Romeo által támogatott eseményekre vagy versenyekre vehet belépőket.

A kínálatban a Stelvio alá pozicionálják az itt megelőlegezett autót, a tippek szerint jövő ilyenkor ismerhetjük majd meg a sorozatgyártású változatot. Amíg a tanulmány hálózatról tölthető hibrid hajtást kap – minden bizonnyal a Jeep típusokba most bejelentett, 240 lóerős rendszerteljesítményű, virtuális összkerékhajtású hajtásról van szó –, a kémfotók tanúsága szerint lesz majd nagy teljesítményű benzines (négy kerek kipufogóvégződés) is a kínálatban.