A PSA közreadta az első, valós körülmények között mért fogyasztási adatokat

2016. március 7. (hétfő)

Három autóval már végeztek, a nyár elejére már a Citroën, DS és Peugeot márkák 30 autójáról lesz az új mérési módszer szerinti átlag.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A Transport & Environment és a France Nature Environment nevű, a Bureau Veritas által auditált környezetvédő civil szervezet által kifejlesztett NGO Transport & Environment nevű mérési ciklus alapján vizsgálja meg a PSA konszern a jövőben, mennyi autóik valós forgalomban elért fogyasztása. Párizs környéki közutakon (25,5 km város, 39,7 km országút, 31,1 km autópálya) folyik a tesztelés az autóra szerelt hordozható mérőműszerek segítségével, a mérési módszerben rögzítve van az is, hogy használni kell a légkondicionálót, mekkora terheléssel halad az autó.


Nem meglepő módon jelentős az eltérés a jogszabályban előírt mérési ciklushoz képest, az első három autó mérési eredményeit már közre is adták, a konszern minden egyes márkájának egy autója vizsgázott az 1,6 literes, 120 lóerős BlueHDi dízellel, motorleállítóval és kézi kapcsolású váltóval.

Szabványos/valós fogyasztások

		Citroën C4	DS3		Peugeot 308
Grand Picasso
szabvány 4,0 3,6 3,6
NGO-ciklus 5,6 4,9 5,0
felhasználói 5,5-5,7 5,1-5,3 5,0-5,1
tapasztalatok
az értékek l/100 km-ben szerepelnek a táblázatban
		

A táblázatban még szerepelnek különböző, fogyasztási értékeket gyűjtő weboldalakon a tulajdonosok által regisztrált fogyasztási értékek is. Ennél például azért lehet magasabb a kisebb méretű és tömegű DS3 átlaga a Peugeot 308-asénál, mert előbbit jellemzően városban használják, utóbbival többet közlekednek hosszú távon.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A PSA közreadta az első, valós körülmények között mért fogyasztási adatokat

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér