2002. április 22-én hivatalosan csak felfüggesztették a Fabryka Samochodów Osobowych, azaz FSO nevű autógyárban a termelést, a gyakorlatban ez az üzem leállását jelentette. Amíg 1978-ban még a ferdehátú személyautó volt a meghatározó modell, a termelés végére csak a nyújtott- vagy duplafülkés pickupok maradtak.

A wroclawi főiskolán formatervezést tanuló Damian Wolinski gondolta úgy, hogy nem maradhat ki a lengyel autóipar reneszánszából az FSO Polonez sem, azonban amíg a Warszawa és a Syrena már gyakorlati megvalósításnál tart (?), addig az ő terve szigorúan csak papíron/számítógépen létezik.

Villanymotoros meghajtású luxusautóként képzeli el az egykori családi autó feltámadását, az 5,2 méter hosszú és 2,1 méter széles karosszéria meglehetősen lapos, mindössze 1,25 méteren tetőzik. Önvezető technológiát is vizionál a formatervező, utóbbi miatt a szélvédő kivételével az ablakoknak gombnyomásra szabályozható a fényáteresztő képessége, tehát ha az autó vezet, akkor teljesen ki lehet zárni a külvilágot.

Előre kerülne az akkumulátor-csomag, a hajtást az elektromos hátsó tengely végzi, a kettő között pedig egy négyszemélyes, minden földi jóval felszerelt utastér helyezkedik el. Amíg egykor a praktikusság miatt kapott ferdehátú befejezést az FSO Polonez, az újraálmodott változatnál az alacsony légellenállást segíti az elnyújtott hátsó.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!