A Polonez se maradhat ki a lengyel autóipar feltámadásából

2016. március 25. (péntek)

Reneszánszát éli a lengyel autóipar, igaz, csak prototípus szinten. A Warszawa és a Syrena után most az új Polonezt álmodták meg.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

2002. április 22-én hivatalosan csak felfüggesztették a Fabryka Samochodów Osobowych, azaz FSO nevű autógyárban a termelést, a gyakorlatban ez az üzem leállását jelentette. Amíg 1978-ban még a ferdehátú személyautó volt a meghatározó modell, a termelés végére csak a nyújtott- vagy duplafülkés pickupok maradtak.


A wroclawi főiskolán formatervezést tanuló Damian Wolinski gondolta úgy, hogy nem maradhat ki a lengyel autóipar reneszánszából az FSO Polonez sem, azonban amíg a Warszawa és a Syrena már gyakorlati megvalósításnál tart (?), addig az ő terve szigorúan csak papíron/számítógépen létezik.

Villanymotoros meghajtású luxusautóként képzeli el az egykori családi autó feltámadását, az 5,2 méter hosszú és 2,1 méter széles karosszéria meglehetősen lapos, mindössze 1,25 méteren tetőzik. Önvezető technológiát is vizionál a formatervező, utóbbi miatt a szélvédő kivételével az ablakoknak gombnyomásra szabályozható a fényáteresztő képessége, tehát ha az autó vezet, akkor teljesen ki lehet zárni a külvilágot.

Előre kerülne az akkumulátor-csomag, a hajtást az elektromos hátsó tengely végzi, a kettő között pedig egy négyszemélyes, minden földi jóval felszerelt utastér helyezkedik el. Amíg egykor a praktikusság miatt kapott ferdehátú befejezést az FSO Polonez, az újraálmodott változatnál az alacsony légellenállást segíti az elnyújtott hátsó.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A Polonez se maradhat ki a lengyel autóipar feltámadásából

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Renault Megane GT, Peugeot 308 GT SW, Mercedes-Benz C 250 Coupé, Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost aut., Suzuki GSX-S1000
  • Extra: Can-Am Spyder világtalálkozó, Űrbázis a BMW tiszteletére
  • Vezettük: BMW M2, Seat Ateca, Volkswagen Amarok V6 TDI
  • Tanácsadó: Fényezés javítása, festékvastagság mérése
  • Használt: BMW C1 (2000-2002)
Autómotor Piactér