Azt a tanulságot vonta le a Tesla a Model3-as gyártásának beindulása körüli problémákból, hogy a végletekig leegyszerűsíti a termelést. Ennek megfelelően a Cybertruck elnevezésű pickup karosszériájához még fényezőüzemre sincs szükség, ahogy azt John Z. DeLorean kitalálta, rozsdamentes acéllemezekből áll össze a külső.

De van egy másik, különlegesebb indoka is ennek a burkolatnak, ugyanarról az ötvözetről van szó, amelyet a SpaceX rakéta számára fejlesztettek. Amíg az autóiparban melegen hengerelt, 1,2-1,5 mm vastag könnyen formázható lemezeket használnak, a Tesla Cybertruck karosszériahéjának anyaga 3 mm vastag hidegen hengerelt acél. Ez sok erőhatásnak ellenáll, de nehezen formálható, ezért préselés helyett hajlítással dolgoznak – ez indokolja a csupa egyenes vonalból összeálló megjelenést. A pickup remélhetően nagy darabszámait felhasználva akarják növelni a különleges acél termelésének mértékét, fajlagosan csökkentve az árát, tehát minden egyes Cybertruck vásárló hozzájárul ahhoz, hogy olcsóbb legyen a privát űrutazás. A gyalogosvédelmi előírásokat azzal kerülik meg, hogy az USA-ban 4,5 tonna (10 000 font) össztömeg feletti járművek mentesülnek az ilyenek alól.

A nagyméretű platósok közé tartozik az újdonság, a hossz 5885 mm, a szélesség 2027 mm és 1905 mm a magasság. Vastagok a plató oldalai, a kerékjáratok nem rabolnak teret a raktérből, az üres teret tárolásra lehet használni – részből az utastérből is hozzá lehet férni ezekhez. Az utastér még a személyautóknál is egyszerűbb, 5+1 (a két első ülés között van a pótülés) kialakítású, és még rendes kormánykerék sincs, csak a K.I.T.T. filmautóról ismerős volán – a rozsdamentes karosszéria után egy újabb utalás a nyolcvanas évek elejére.

Háromféle hajtást kínálnak majd, az alapmodell egy, a középső kettő, a csúcs pedig három villanymotort kap. Egy motorral hátsókerékhajtás és 400 km-t meghaladó hatótávolság jár majd 39 900 dollárért, a középső szinten már összkerékhajtás van, a megcélzott hatótávolság 480 km-t is meghaladja, mindezért 49 900 dollárt kérnek. A csúcsváltozat már 800 km-t meghaladó hatótávolságot, 2,9 másodperces 0-96 km/óra gyorsulást kínál 69 900 dollárért. A sorozatgyártás 2021 végén indul, a hárommotoros kivitel 2022 végén érkezik. Már ha sikerül tartani a tervet, ami az eddig hét évre nyúlt fejlesztés alatt nem sikerült. A pénzügyi befektetők nem értékelik túlságosan nagyra a Tesla Cybertruckot, hiszen az autógyártó részvényárfolyama több mint 6%-ot zuhant a bemutatót követően, Elon Musk állítása szerint már 146 000 érdeklődő fizette be a 100 dolláros regisztrációs díjat – még a végleges konstrukció ismerete nélkül. A potenciális megrendelők 42%-a a kétmotoros, 41%-a a hárommotoros modell iránt érdeklődik, csak 17%-uk regisztrált az egymotoros változatra.