A Nokian abroncsgyártó beismerte: csalt az abroncsteszteken

2016. február 29. (hétfő)

A Nokian gyár ügyvezetője beismerte, hogy 2005 óta nem kereskedelmi forgalomban kapható abroncsokat biztosított független tesztekhez.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A finn Kauppalehti újságban megjelent riport szerint a Nokian abroncsgyártó 2005 óta csalt úgy a független szervezetek által végzett abroncsteszteken, hogy nem kereskedelmi forgalomban kapható abroncsokat bocsájtott azok rendelkezésére, hanem módosított keverékűt, és ezáltal másként viselkedőt.


Ari Lehtoranta 2014-ben lett a Nokian abroncsgyár ügyvezető igazgatója, azzal védekezik, hogy ez általános gyakorlat volt az iparágban, és hogy amióta ő a vezér, nem csinálnak ilyesmit. A cikk megjelenését követően rövid idő alatt 9,6 százalékkal esett a cég részvényárfolyama. A közleményben arról is szó van, hogy miután tavaly auditálták a cég működését, úgy változtatták meg a belső szabályzatot, hogy a jövőben megakadályozzák a kifejezetten az abroncstesztekre készített gumik gyártását. Ezen kívül a Nokian elnézést kért a múltbeli viselkedéséért.

Az ADAC két évvel ezelőtti botránya után döntött úgy, hogy nem az abroncsgyártóktól kapott, hanem kereskedelmi forgalomban kapható abroncsokkal végzi el a hagyományos gumitesztjeit, ez utóbbinak köszönhető az is, hogy a legújabb nyáriabroncs-tesztből ki kellett hagyni a Pirelli abroncsának értékelését, mivel ugyanazon a néven kétféle terméket árulnak az olaszok, és csak a szerencsén múlik, melyiket kapja az ügyfél.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A Nokian abroncsgyártó beismerte: csalt az abroncsteszteken

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Renault Megane GT, Peugeot 308 GT SW, Mercedes-Benz C 250 Coupé, Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost aut., Suzuki GSX-S1000
  • Extra: Can-Am Spyder világtalálkozó, Űrbázis a BMW tiszteletére
  • Vezettük: BMW M2, Seat Ateca, Volkswagen Amarok V6 TDI
  • Tanácsadó: Fényezés javítása, festékvastagság mérése
  • Használt: BMW C1 (2000-2002)
Autómotor Piactér